۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۲۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84710058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی کاهش ۴۰ درصدی برداشت کلزا از کشاورزان ایلامی

ایلام - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: پیش بینی ها حکایت از کاهش ۴۰ درصدی برداشت و خرید محصول کلزا در استان دارد.

علیرضا طولابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به خشکسالی ها و کاهش نزولات جوی برداشت دانه روغنی کلزا نسبت به سال زراعی ۹۹ - ۱۴۰۰ گذشته کاهش ۴۰ درصدی نشان می دهد.

وی افزود: سال گذشته ۲۲ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری شد اما امسال بنا بر پیش بینی های انجام گرفته ۱۲ هزار تن دانه کلزا از کلزاکاران استان برداشت و خریداری می شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام نیز یادآور شد: عملیات خرید کلزا از اواخر هفته گذشته آغاز شده و این روند به مدت یک ماه و نیم تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت و تاکنون ۲۰۰ تن کلزا از کشاورزان شهرستان های گرمسیری مهران و دهلران خریداری شده است.

هوشنگ نادری اضافه کرد: یک مرکز خرید در شهرستان مهران و سه مرکز در دهلران به مباشرت تعاون روستایی آماده خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام نرخ تضمینی دانه روغنی کلزا در سال جدید را ۱۵۰ هزار ریال عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، سال زراعی جاری ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ میزان هشت هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان باتوجه به کاهش نزولات جوی به زیر کشت کلزا رفت که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش دارد.

سال زراعی گذشته ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha