۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84710287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ درصد واحدهای تولیدی کردستان اقدام به درج قیمت کردند

سنندج-ایرنا- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: حدود ۲۲ درصد واحدهای تولیدی مشمول درج قیمت تولیدکننده در این استان اقدام به اجرای این طرح کردند و مابقی بنابر دلایلی هنوز این کار را انجام ندادند.

به گزارش ایرنا، بختیار خلیقی روز شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تشکیل شد، اظهار داشت:  کالاهای اساسی در ۱۸۸ شبکه توزیع شامل واحدهای صنفی منتخب، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی مصرف طی سال گذشته توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از اجرای قانون انتزاع تاکنون سه مانور سراسری در استان انجام شده است، افزود: از زمان اجرای این قانون تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ تن برنج تایلندی، یک هزار و ۲۰۰ تن برتج هندی و ۳۲۶ تن برنج پاکستانی به استان تخصیص داده شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: یک هزار تن شکر خانوار و  یک هزار و ۳۰۰ تن شکر صنف و صنعت، یک هزار و ۲۶ تن مرغ منجمد و ۳۳۰ تن گوشت قرمز منجمد به استان اختصاص داده شد.

خلیقی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از طرح های مهم استان درج قیمت تولیدکننده است، گفت: ۵۶ واحد تولیدی در استان مشمول اجرای این طرح شدند که تاکنون ۱۲ واحد اقدام به اجرای آن کردند.

وی افزود: چهار واحد آب معدنی فعال در استان اقدام به درج قیمت تولیدکننده کردند ولی واحدهایی هم چون لنت ترمز و بسته بندی حبوبات و لوازم خانگی به طور کامل این اقدام را انجام ندادند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: دلیل واحدهایی که این طرح را اجرا نکردند به عدم ثبات قیمت مواد اولیه و اجرا نکردن این طرح توسط برندهای محصولات مشابه در سطح کشور بر می گردد.

طی چهار ماه اخیر قیمت مرغ در کردستان ثابت است

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان در این جلسه اظهار داشت: قیمت مرغ در استان چهار ماه است که ثابت بوده و هر کیلوگرم ۲۹ هزار و ۹۵۰ تومان عرضه می شود.

پیمان اسکندری با اشاره به اینکه هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در استان از ۱۶۵ هزار تا ۱۷۵ هزار تومان در بازار عرضه می شود، افزود: قیمت برنج پاکستانی هر کیلوگرم  ۱۶۵ هزار تا ۱۷۵ هزار، هندی ۱۸۵ هزار و برنج تایلندی  ۱۲۵ هزار تومان است.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: چند روز اخیر به دلیل هزینه های حمل و نقل شاهد  افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار بودیم که هر کیلوگرم تا ۲۴ هزار تومان هم به فروش رسید و اکنون به ۱۲ هزار تومان کاهش یافته است.

اسکندری خواستار تعیین تکلیف بازرسان بسیجی شد و افزود: هنوز حق الزحمه این افراد مشخص نشده و می طلبد برای داشتن انگیزه این افراد برای ادامه کار شرایط حقوق آنها مشخص شود.

در این جلسه چند نفر از تولیدکنندگان حاضر در جلسه هم به بیان مشکلات خود پرداختند و سوالاتی را هم مبنی براجرای طرح درج قیمت تولیدکننده مطرح کردند که معاون وزیر صمت به همه  سوالات پاسخ داد و از تولیدکنندگان خواست در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح همت کنند چراکه با واحدهایی که تمکین نکنند براساس قانون برخورد می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha