۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۳۹
کد خبر: 84710665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وضعیت هوای سه شهرستان استان کرمانشاه بحرانی شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۳۹
کد خبر: 84710665
وضعیت هوای سه شهرستان استان کرمانشاه بحرانی شد

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: وضعیت هوای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و اسلام‌آبادغرب ساعت ۲۰ شنبه شب از نظر کیفیت درحالت بحران و هوای شهرستان‌ کرمانشاه در حالت اضطرار قرار گرفت.

«احد جلیلیان» شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا، شاخص لحظه ای ساعت ۲۰ شنبه شب ایستگاه‌های اسلام آبادغرب ۳۷۶، قصرشیرین و سرپل ذهاب هر دو عدد ۵۰۰ را نشان داد که گویای وضعیت قهوه ای و سطح بحران این شهرستان‌ها بود.

وی اظهار داشت: همچنین ایستگاه های سنجش کیفی هوا شاخص لحظه ای ساعت ۲۰ امشب شهرستان کرمانشاه عدد ۲۷۴ را نشان داد که حاکی از وضعیت بنفش و حالت اضطرار یعنی هوای بسیار ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان داد.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: سنجش کیفی هوا شاخص لحظه ای امشب شهرستان پاوه عدد ۱۵۳ را نشان داد که حاکی از وضعیت زرد در این شهرستان بود.

وی افزود: شاخص هوای کنگاور با عدد ۹۴ نشان از سطح سالم در این شهرستان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز گفت: باتوجه به تداوم شرایط جوی و  نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان، مقاطع پیش‌دبستانی و دبستان در شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، دالاهو، اسلام‌آبادغرب و کرمانشاه در نوبت صبح  فردا (یکشنبه) تعطیل است.

امیر ظهرابی شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم در کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان اتخاذ شده و توصیه شده مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

وی تاکید کرد: رانندگان هم در زمان آلودگی هوا شیشه های خودرو را بالا نگهدارند و اگر بیماری زمینه ای تنفسی دارند و نشانه های کوتاهی تنفس و سرفه برطرف نشد با پزشک خود مشورت کنند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha