۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84710869
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سطح زیر کشت انجیر در استان سمنان ۴۷۰ هکتار است

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۴۰
کد خبر: 84710869
سطح زیر کشت انجیر در استان سمنان ۴۷۰ هکتار است

سمنان- ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۴۷۰ هکتار اراضی باغی استان زیر کشت انجیر رقم‌های سبز و زرد است.

به گزارش ایرنا، مهدی قرائیان روز یکشنبه به رسانه ها اظهار داشت: کشت انجیر به‌عنوان یک محصول مقاوم و کم آب بر با توجه به شرایط مساعد استان برای توسعه و جایگزینی در طرح الگوی کشت در مناطق مستعد توصیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت انجیر شامل رقم زرد گرمسار و رقم سبز سمنان در مجموع ۴۷۰ هکتار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عمده باغهای انجیر در شهرستان‌های آرادان، گرمسار و سمنان و به‌صورت کشت آبی است، افزود: تولید انجیر در این مناطق سالانه پنج هزار و ۵۰۰ تن است.

قرائیان افزود: انجیر سبز استهبان که بیشتر به‌صورت دیم در استان فارس کشت می‌شود برای اولین بار در ۴ منطقه در شهرستان‌های میامی، شاهرود، دامغان و آرادان کشت شد.

وی گفت: این نوع انجیر نسبت به ارقام معمول از مقاومت بیشتری نسبت به شرایط کم‌آبی و نیز امکان کشت در برخی مناطق به صورت دیم و یا نیمه‌دیم در اراضی شیب‌دار برخوردار است.

وی تصریح کرد: انجیر سبز استهبان همچنین با توجه به سهولت در برداشت بهره‌وری بالاتری دارد و در واقع برداشت محصول به صورت دستی و تدریجی انجام نمی‌شود و محصول نیمه‌خشک پس از ریزش جمع‌آوری می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این نوع انجیر نیاز به گرده‌افشانی و از لحاظ اقتصادی بازده بالاتری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha