۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵
کد خبر: 84711072
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ارسال تسلیحات دوربرد، راهبرد جدید ناتو در اوکراین

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵
کد خبر: 84711072
ارسال تسلیحات دوربرد، راهبرد جدید ناتو در اوکراین

تهران- ایرنا- روزنامه نیویورک‌تایمز طی گزارشی عنوان کرد، ناتو در یک تغییر راهبرد به دنبال ارائه تسلیحات سنگین و دوربرد به اوکراین برای مقابله کی‌یف با حملات مورد انتظار از سوی روسیه است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این روزنامه آمریکایی می افزاید: تصمیم اسلواکی برای ارسال سامانه های دفاع موشکی اس-۳۰۰ برای اوکراین که با تایید آمریکا انجام می شود، مرحله جدیدی در جنگ اوکراین محسوب می شود به طوریکه متحدان اوکراین در ناتو به دنبال کمک بهتر به کی‌یف در برابر حملات جدیدی روسیه و آمادگی موثرتر در برابر این حملات هستند.

در روزهای ابتدایی جنگ اوکراین، کشورهای ناتو به سرعت در راستای انتقال تسلیحات کوتاه برد و تسلیحات دفاعی به اوکراین برای مقابله با تانک ها و هواپیماها گام برداشتند که استفاده از آنها با یک آموزش اندک آسان بود.

اما در این مقطع زمانی، دولت های متحد اوکراین تمایل خود را برای انتقال تسلیحات سنگین‌تر به اوکراین نشان داده اند.

"مارگریس آبوکویسیوس" معاون وزیر دفاع لیتوانی در این رابطه گفت: رویکرد ما براساس حقایق بر روی زمین شکل می گیرد

انگلیس نیز روز گذشته اعلام کرد که ۱۲۰ خودروی نظامی به همراه سیستم های موشکی ضدتانک جدید به ارتش اوکراین خواهد داد.

مقامات غربی به طور فزاینده ای به این موضوع پی برده اند که این جنگ احتمالاً یک درگیری طولانی بین دو ارتش بزرگ خواهد بود که در هیچکدام از طرفین نشانی از تسلیم شدن و کنار گذاشتن اقدامات نظامی وجود ندارد. این بدان معناست که نوع تسلیحاتی که اوکراین به آنها نیاز دارد، در حال تغییر است.

در ادامه این گزارش نیویورک‌تایمز آمده است: فرماندهان ارتش اوکراین اکنون به سیستم های دفاع هوایی بهتر و تسلیحات دور برد برای دفاع از مواضع شرقی نیاز دارند. دولت بایدن اخیرا اعلام کرد که با متحدان واشنگتن برای انتقال تانک های ساخت دوران شوروی سابق برای تقویت امور دفاعی اوکرتاین در منطقه دونباس همکاری خواهد کرد. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز از متحدان کشورش خواست تا به این کشور تانک و هواپیمهای جنگی ارسال کنند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha