۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84711108
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

غلظت ریزگردها در آسمان خراسان شمالی افزایش یافت

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 84711108
غلظت ریزگردها در آسمان خراسان شمالی افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- گرد و غبار غرب کشور در آسمان خراسان شمالی که از روزهای گذشته این استان را تحت تاثیر قرار داده، امروز (یکشنبه) افزایش یافته است.

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: امروز شاخص سنجش آلودگی هوا به ۱۴۸ رسید که کیفیت هوا را در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داد.

جواد عمارلو با بیان اینکه هوای بجنورد در سه روز پیاپی در چرخه ناسالم قرار دارد اظهار داشت: شدت کاهش کیفیت هوای مرکز استان امروز افزایش یافته و اکنون هوای بجنورد در معرض ناسالم برای تمامی گروه ها است.

وی با بیان اینکه بر اساس داده های ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز استان، شاخص سنجش آلودگی در روز جمعه ۱۰۶ و دیروز ۱۳۶ بود که ناسالم برای گروه های حساس گزارش شد افزود: روز جمعه هوای مرکز استان در ساعاتی برای تمامی گروه ها در وضعیت ناسالم قرار گرفت اما به طور میانگین برای گروه های حساس ناسالم اعلام شد.

عمارلو اظهار داشت: در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در جوار این اداره کل مستقر است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: گرد و غبار هوای غرب کشور که از عراق به ایران نفوذ کرده، شهرستان های مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش کیفیت هوا شده است.

حسین هراتی اظهار داشت: بر اساس اعلام مدیران شهرستان ها با افزایش ریزگردها در آسمان، کیفیت هوا در شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و شیروان و سایر شهرستان ها کاهش یافته است، البته کیفیت هوا تنها در مرکز استان و شهر جاجرم قابل سنجش است و میزان آلودگی هوا در سایر نقاط قابل سنجش نیست.

وی افزود: گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار با افزایش غلظت آلاینده ها بیش از سایر دیگران در معرض خطرات جبران ناپذیر هستند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: این افراد در شرایط ناسالم بودن هوا از حضور و فعالیت طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

هواشناسی خراسان شمالی تا اواسط هفته جاری جوی ناپایدار برای استان پیش بینی کرده است. 

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha