۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84711183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

توقف فعالیت شرکت‌های بزرگ ژاپنی در روسیه

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبر: 84711183
توقف فعالیت شرکت‌های بزرگ ژاپنی در روسیه

تهران – ایرنا – یک بررسی جدید نشان داد بیش از ۲۰ درصد از شرکت های بزرگ ژاپنی فعال در روسیه تصمیم گرفته اند بخشی از فعالیت هایشان را درپی حمله مسکو به اوکراین متوقف کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودو، این بررسی توسط شرکت «تیکوکو داتابانک» در ارتباط با ۱۶۸ شرکت بزرگ ژاپنی فعال در روسیه انجام شد و طبق آن ۳۷ شرکت از توقف فعالیت در روسیه از ۱۵ ماه مارس (۲۴ اسفند ۱۴۰۰) خبر دادند.

۲۸ شرکت از ۳۷ شرکت تولیدکنندگانی همچون شرکت های خودروسازی یا تجهیزات سنگین ساختمانی بودند. این بررسی در عین حال نشان داد هیچ شرکتی قصد ندارد به طور کامل از بازار روسیه خارج شود.

اگرچه برخی شرکت های پرآوازه ژاپنی همچون تویوتا و فست ریتیلینگ به فهرست در حال افزایش شرکت های جهانی همچون مک دونالد و اپل برای توقف فعالیت در روسیه پیوستند، اکثر ۱۶۸ شرکت ژاپنی مورد بررسی به دلیل نامشخص بودن چشم انداز جنگ اوکراین، دچار تردید و دودلی بودند.

در گزارش مرتبط با این بررسی آمده است شرکت های ژاپنی در صورت ادامه فعالیت در روسیه با خطر از دست دادن اعتبار روبه رو خواهند شد، زیرا چنین اقدامی می تواند به مثابه حمایت از حمله روسیه تلقی شود و از سویی با تهدید دولت مسکو درخصوص ملی کردن دارایی کسب و کارهایی مواجهند که از بازار روسیه خارج می شوند.

براساس اعلام تیکوکو داتابانک، انتظار می رود شمار شرکت هایی که فعالیت خود را در روسیه متوقف می کنند، به واسطه این خطرات افزایش یابد.

از ۳۷ شرکتی که فعالیت خود را در روسیه متوقف کردند، ۲۲ شرکت تعلیق معاملات از جمله حمل و نقل محصولات به این کشور را انتخاب کردند، در حالی که هفت شرکت توقف تولید کالا را برگزیدند. چهار شرکت نیز تصمیم گرفتند فعالیت های محلی همچون فعالیت فروشگاه ها را به حال تعلیق درآورند.

در ماه گذشته میلادی، شرکت تویوتا فعالیت کارخانه خود در سنت پیترزبورگ را متوقف کرد و به کارکنان خود در روسیه دستور داد به کشور خود بازگردند. شرکت فست ریتیلینگ نیز اعلام کرد که تمام ۵۰ فروشگاه خود در روسیه را به طور موقت تعطیل می کند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین چندی پیش در گفت و گو با نمایندگان ژاپنی از توکیو خواست  داد و ستد با روسیه را تحریم کند تا مانع از آنچه وی سونامی تهاجم روسیه به کشورش خواند، شود.

در سطح جهانی، بیش از ۶۰۰ شرکت اعلام کرده اند که قصد خروج از روسیه یا تعلیق فعالیت خود در این کشور را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha