افزایش نیروهای روسیه و حملات توپخانه ای به شرق اوکراین

تهران-ایرنا- مقامات محلی اوکراین از افزایش حملات توپخانه ای به مناطق دنیپرو و لوهانسک در شرق این کشور و افزایش شمار نیروهای روسیه در مناطق تحت محاصره خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در آستانه تخلیه از پیش برنامه ریزی شده مناطق دنیپرو و لوهانسک، نیروهای روسیه بامداد روز یکشنبه، این مناطق را گلوله باران کردند که به برخی ساختمان ها صدماتی وارد شد.

فرماندار منطقه دنیپرو اعلام کرد که در نتیجه این گلوله باران ها، بعد از اصابت گلوله توپ به یک ساختمان، یک نفر زخمی شد.

فرماندار لوهانسک نیز طی پیامی در صفحه شخصی خود در تلگرام از مورد اصابت قرار گرفتن یک مدرسه و یک برج در شهر سیویردونتسک در منطقه تحت محاصره لوهانسک خبر داد که تلفات جانی نداشته است.

وی از آماده شدن ۹ قطار برای تخلیه شهروندان لوهانسک در روز یکشنبه خبر داد و گفت: هر روز تعداد نظامیان روس در منطقه افزایش یافته و حملات توپخانه ای تشدید شده است.

این مقام محلی تصریح کرد: باوجود درخواست مقامات اوکراینی برای تخلیه منطقه، هنوز ۳۰ درصد مردم خانه هایشان را ترک نکرده اند.

روسیه در حالی از حومه کی یف، پایتخت اوکراین عقب نشینی کرده که کارشناسان نظامی غرب، هدف از این اقدام را تمرکز بر تصرف کامل مناطق شرقی اعلام کرده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha