مراجعه ۲میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به اورژانس بیمارستان ها در تعطیلات نوروزی

تهران - ایرنا- گفت: ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در تعطیلات نوروزی به اورژانس بیمارستان های تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی مراجعه کرده که ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا، جعفر میعادفر روز یکشنبه در مراسم تقدیر از خادمان سلامت نوروزی در سالن همایش های رازی افزود: از مجموع ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خدمات سرپایی دریافت کرده و مابقی نیز بستری شدند و بیشترین مراجعات در شهرهای تهران، خوزستان، فارس، اصفهان و خراسان رضوی بود.

وی اظهار داشت: طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین توسط نیروهای اورژانس، وزارت بهداشت، نیروهای مسلح و غیره در کشور اجرا و به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارایه شد.

میعادفر ادامه داد: در این مدت، بیش از ۱۳۱ هزار عمل جراحی شامل بیش از ۵۲ عمل اورژانسی و بیش از ۷۹ هزار عمل غیر اورژانسی که توسط پزشکان و متخصصان که در مراکز درمانی حضور داشتند، ارایه شد.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه بستری بیماران در نوروز امسال نسبت به نوروز  سال گذشته ۹ درصد رشد داشت، تصریح کرد: طی این مدت ۵۱ پیوند عضو شامل ۳۰ پیوند کلیه، ۱۹ پیوند کبد و ۲ پیوند قلب انجام شد.

به گفته میعادفر، در حوزه معاونت بهداشت اقدامات خوبی در تعطیلات نوروزی شامل انجام ۷۰۰ هزار مراقبت های غربالگری و انجام ۱۶۲ هزار تست کرونا انجام  شد.

وی افزود: از  ۱۱ هزار و ۸۰۰ هزار واحد اقامتی بازدید شد که ۳۵۳ مورد به مراجع قضایی معرفی و  ۹۵ مورد هم پلمپ شد، بیش از ۲۰ هزار مورد بازدید مراکز بین راهی را داشتیم که بیش از هزار مورد به مراجع معرفی و ۲۰۷ مورد را پلمپ کردند.

وی گفت: در حوزه پیش بیمارستانی بیش از ۲۸۰ هزار ماموریت انجام شد که ۴۷ هزار ماموریت ترافیکی بود که بیش از ۳۸ هزار بیمار را به مراکز درمانی منتقل کردند، همچنین بیش از ۲۲۰ هزار ماموریت غیر ترافیکی بود ‌که ۷۹ هزار نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. 

میعادفر افزود: در معاونت دارو و غذا با مراکز داروخانه ها تعامل خوبی داشتیم، همچنین در انتقال خون بیش از ۸۵ هزار واحد خون از مردم دریافت کردند.

وی افزود: یکی از فعالیت‌هایمان بحث برگزاری راهیان نور بود،  برای اولین بار هیچ حادثه ترافیکی برای راهیان نور نداشتیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۸ هزار پایانه های مسافربری طی این مدت مورد بازدید میدانی تیم طرح نوروزی سلامت قرار گرفتند که این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اورژانس از معدوم شدن ۶۵۰ تن مواد غذایی در نوروز امسال خبر داد و افزود:  بطور کلی ۲ هزار و ۸۰۰ ماموریت در حوزه اورژانس و پیش بیمارستانی انجام شد که از این تعداد ۳۸ هزار بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha