استاندار سمنان: تقویت واحدهای دانش بنیان گره‌گشای اشتغال دانش‌آموختگان است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به وجود مشکل بیکاری دانش‌آموختگان، گفت: تقویت و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و اشتغالزایی مورد توجه ویژه مسوولان باشد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه  در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری با بیان اینکه بازدید میدانی برای رفع موانع و پشتیبانی به منظور راهکار موثر در شکوفایی بیش از پیش شرکت های دانش بنیان  در سال ۱۴۰۱ در اولویت است، ابراز داشت: تقویت و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار رفع معضل بیکاری نقشی مهم در توسعه و رونق اقتصادی استان سمنان دارد.

وی ادامه داد: کارگروه‌ها و کمیته‌های ویژه برای تحقق شعار سال و رفع موانع در توسعه واحدهای دانش‌بنیان استان سمنان در دستور کار قرار بگیرد.

وی بیان کرد: فضای فیزیکی، مالیات، بیمه و تسهیلات برای تامین نقدینگی، سه مشکل دارای فراوانی در بین شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان است و انتظار می رود مسوولان با هم اندیشی اهتمام ویژه در حل مشکلات داشته باشند.

هاشمی اضافه کرد: هر جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان سمنان ۲ شرکت دانش بنیان دعوت شوند تا واحدها مشکلات  خود را مطرح کنند.

وی تاکید کرد: استفاده از فناوری و دانش‌های نوین نقش مهم در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه ها دارد و از این رو توسعه دانش بنیان‌ها در استان سمنان با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

استاندار سمنان گفت: تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» ، پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان و اجرای طرح جهش تولید مسکن، سه اولویت اصلی استان  در سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان در استان سمنان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha