۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۹
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84711612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پاپ فرانسیس خواستار آتش‌بس عید پاک در اوکراین شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۹
کد خبر: 84711612
پاپ فرانسیس خواستار آتش‌بس عید پاک در اوکراین شد

تهران – ایرنا – پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز یکشنبه خواستار برقراری آتش بس در عید پاک در اوکراین شد و ابراز امیدواری کرد که این آتش بس ، به صلح و پایان جنگ ختم شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در حالی که برای دهها هزار نفر در میدان سن پیتر واتیکان سخنرانی می کرد، خطاب به طرف های جنگ در اوکراین گفت: سلاح ها را زمین بگذارید.

وی افزود: اجازه دهید آتش بس عید پاک آغاز شود. اما نه برای تسلیح مجدد و از سرگیری نبرد، بلکه آتش بسی که از طریق مذاکرات واقعی به صلح منتهی شود.

فرانسیس پیشتر گفته بود: اخبار تازه از جنگ در اوکراین، به جای آنکه امید و آرامش را به ارمغان آورد، قساوت های جدیدی چون قتل عام بوچا را به همراه دارد.

وی با انتقاد از ظلمی که در جنگ به غیرنظامیان می شود گفت:  این جنگ را متوقف کنید و بگذارید سلاح ها بی صدا شوند. کشتار و ویرانی را متوقف کنید.

روسیه در حالی از حومه کی یف، پایتخت اوکراین عقب نشینی کرده است که کارشناسان نظامی غرب، هدف از این اقدام را تمرکز بر تصرف کامل مناطق شرقی اعلام کرده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha