امام جمعه تبریز: تسلط بر امور نظامی ویژگی خاص شهید صیاد شیرازی بود

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تسلط کامل و وسیع بر امور نظامی و دفاعی ویژگی خاص و برجسته شهید صیادشیرازی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت بیست و سومین سالگرد شهادت سپهبد علی صیادشیرازی، صفات بارز اخلاقی این شهید را یاداور شد و افزود: وقتی در مورد این شهید والامقام  صحبت می‌شود، همیشه از اخلاق، تدین، تعهد و نماز اول وقت او سخن به میان می‌آید و کمتر از تسلط امور نظامی او صحبت می‌شود. 

وی اظهار داشت: این در حالی است که وی تسلط خود بر امور نظامی را در دوران دفاع مقدس به خوبی نشان داد و بارها رزمندگان اسلام با طراحی های فنی ایشان به پیروزی های بزرگی دست یافتند و قاطعانه می گویم این شهید بزرگوار یکی از چهره‌های منحصربه فرد مسلط به امور نظامی بود.

آل هاشم اضافه کرد: عشق و علاقه او به اهل بیت (ع) بسیار وسیع و عمیق بود و شب‌های اول هر ماه روضه شهید صیاد شیرازی قطع نمی‌ شد و اکنون نیز این روضه توسط دوستانش برقرار است و نکته بارز دیگر درباره این شهید، احساسی و عاطفی بودن او است و وی معمولا" در بیشتر عملیات‌ها به بنده زنگ می‌زد و به مرحوم آیت‌الله ملکوتی امام جمعه وقت تبریز نیز علاقه داشت.  

وی با اشاره به اینکه شخصا" خاطرات فراوانی از شهید صیادشیرازی دارد، یادآور شد: هر کدام از این خاطرات برای من درس بود؛ او در کارهای خود بسیار منظم بود و نماز اول وقت را با هیچ چیز عوض نمی‌کرد و روی همین صفات و خصوصیات بارز اخلاقی است که مردم ما به نظامی‌ها علاقه مند هستند و البته نظامی‌ها هم باید قدر خود را بدانند.

آل هاشم با بیان اینکه در حال حاضر صمیمیت، همدلی، وحدت و انسجام کامل بین مسئولان آذربایجان شرقی به خصوص در بین نیروهای مسلح وجود دارد، گفت: استاندار ما نیز از همین قشر است و در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در کنار نیروهای رزمنده شمال‌غرب خدمت کرده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha