به گزارش ایرنا ، کلامالله صفری روز یکشنبه در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: برای استمرار حضور دانشآموزان در مدارس نیازمند تداوم تلاش تمام مدیران مدارس، معلمان و همراهی خانوادهها در دوران کرونا هستیم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل به انجام یک هزار و ۱۵۰ بازدید در مناطق و نواحی از مدارس استان اشاره کرد و افزود: بازدیدهای میدانی از مدارس و از فرآیند آموزش حضوری استمرار خواهد یافت.
وی در ادامه با تاکید بر مدیریت جهادی و روحیه انقلابی در مقابله با مشکلات پیش رو، بیان کرد: مدیریت مشارکتی و تلفیقی باید در حوزه مدیریتی آموزش و پرورش نمود پیدا کند، چرا که در سایه همین نوع مدیریت است که میتوان در حوزههای مختلف تعلیم و تربیت به شکوفایی دست یافت.
به گفته صفری، با کار تخصصی و مدیریت مشاورهای نیز میتوان از بروز آسیبهای آتی در آموزش و پرورش جلوگیری و از اثرات سوء آنها کاست.
وی خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده که آموزش دانشآموزان استان بصورت علمیتر مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد تا نقاط قوت و ضعف، مسائل و مشکلات احتمالی شناسایی و راهبردهای جدید ارائه شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین بر استفاده از ظرفیتهای استان برای ارتقای کیفیت آموزش در مدارس تاکید کرد و افزود: مدیران مدارس باید نسبت به بهبود کیفیت آموزش دانشآموزان حساس باشند.
صفری تاکید کرد: باید از تفکر سنتی در آموزش و پرورش خارج شویم و به سمت ارائه رویکرد نو، بازاندیشی و بازآفرینی در مدارس حرکت کنیم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین از مدیران مدارس خواست تا با مطالعه، برنامه های آموزشگاهی خود را بازمهندسی کنند.
صفری با اشاره به شعار امسال رهبر انقلاب اظهار کرد: توسعه متوازن رشتههای هنرستانی میتواند در تحقق این شعار کارساز باشد.
وی همچنین تقویت شورای آموزش و پرورش و افزایش کارآمدی شوراهای درون مدرسهای را خواستار شد و گفت: شوراهای درون مدرسهای میتوانند با توسعه ارتباط و تعامل با جامعه محلی خود تصمیمات ویژهای برای پیشبرد اهداف آموزشگاهی خود اتخاذ کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ااز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به عنوان نقشه راه فعالیتهای حوزه تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: قرارگاه سند تحول بنیادین برای تحقق هر چه بهتر اهداف این سند با حضور مدیران، معاونانی با روحیه انقلابی و صاحب نظر ایجاد خواهیم کرد.
صفری همچنین با اشاره به حمایتهای دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهوری از آموزش و پرورش اظهار کرد: آئیننامه رتبهبندی معلمان در وزارت آموزش و پرورش تدوین شده و تا پایان ماه جاری برای تصویب به هیات دولت ارسال خواهد شد.
وی افزود: طرح رتبهبندی علاوه بر افزایش حقوق و مزایای معلمان، انگیزه آموختن دانش و رقابت علمی را در جامعه معلمان ارتقا داده و باعث افزایش توانمندی معلمان نسبت به امروز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سال تحصیلی جاری تا آخر اسفندماه به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری با شرکت ۲۵۳ هزار دانشآموز استان اردبیل جریان داشته و تداوم سال تحصیلی از ۱۴ فروردین ماه به شکل حضوری آغاز شده است.
نظر شما