۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۵۵
کد خبر: 84711951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی مغتنم برای تبیین معارف اسلامی است

تبریز - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی مغتنم برای تبیین معارف اسلامی به ویژه سیره و سنن ائمه اطهار(ع) به خصوص امام رضا (ع) دانست.

به گزارش ایرنا، تراب محمدی یکشنبه شب در مراسم پایانی جشنواره کتابخوانی رضوی، با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه افزود: برای تحقق این مهم باید میزان ضریب نفوذ کتاب و مطالعه در استان ارزیابی و بر اساس آن در حوزه توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی برنامه ریزی هدفمند و موثر صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: کتابخوانی باید موجب ارتقای فرهنگ عمومی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره را فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به‌ ویژه حضرت امام رضا(ع) در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) بیان کرد.

شهرام خدایی گفت: در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته‌های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهار گزینه‌ای و داستانک نویسی، رشته‌های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه گویی اضافه و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده بود.

در این مراسم برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان‌شرقی معرفی شدند.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha