مدارس استان کرمانشاه دوشنبه با ۲ ساعت تاخیر شروع می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: مدارس کلیه مقاطع تحصیلی شهرستان های استان به دلیل آلودگی هوا فردا (دوشنبه ۲۲ فروردین) در نوبت صبح با دو ساعت تاخیر تشکیل می‌شود.

«امیر ظهرابی» یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به تداوم شرایط جوی و نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان، براساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا و تأکید استاندار کرمانشاه مبنی بر اتخاذ تمهیدات لازم برای حفظ سلامت دانش آموزان مدارس کلیه مقاطع تحصیلی شهرستان های استان با دو ساعت تاخیر تشکیل خواهد شد.
سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه نیز گفت: وضعیت هوای شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در ساعت ۲۰ یکشنبه شب از نظر کیفیت در حالت بحران و هوای شهرستان‌ کرمانشاه در حالت هشدار قرار گرفت.

«احد جلیلیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا، شاخص لحظه ای ساعت ۲۰ یکشنبه شب ایستگاه‌های سرپل ذهاب ۴۷۶ و قصرشیرین عدد ۳۹۰ را نشان داد که گویای وضعیت قهوه ای و سطح بحران این شهرستان‌ها بود.

وی اظهار داشت: همچنین ایستگاه های سنجش کیفی هوا شاخص لحظه ای ساعت ۲۰ امشب شهرستان کرمانشاه عدد ۱۶۷، اسلام آبادغرب با عدد ۱۷۶، کنگاور با عدد ۱۹۹ و پاوه با عدد ۱۵۵ را نشان داد که حاکی از وضعیت قرمز و حالت هشدار یعنی هوای بسیار ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان داد.

به گزارش ایرنا، آلودگی هوا اکثر مدارس شهرستان‌های استان کرمانشاه در روزهای شنبه و یکشنبه را به تعطیلی کشاند.
اداره هواشناسی کرمانشاه اعلام کرد، روز دوشنبه از غلظت ذرات گرد و خاک در سطح استان کاسته می شود ولی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه باز هم هوای استان غبارآلود خواهد بود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، بیش از ۳۳۰ هزار دانش آموز، ۲۶ هزار معلم و چهار هزار مدرسه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha