صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال و بختیاری۸۷۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد

شهرکرد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید استان چهارمحال و بختیاری گفت: این صندوق در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۶۹۵ فقره تسهیلات به ارزش ۸۷۱ میلیارد ریال برای ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی جدید پرداخت کرد.

حسین بیرانوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا شهرکرد افزود: یک هزار و ۶۹۵ فقره تسهیلات پرداختی سال ۱۴۰۰ مربوط به بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات، صنایع دستی، ضروری و مسکن بود و توسعه اشتغال خُرد در روستاها بود که از اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری در پرداخت این تسهیلات بود.

وی ادامه داد:رسالت صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری در سالجاری حمایت از طرح‌های خُرد و کوچک روستایی و طرح‌های دانش‌بنیان است و با استفاده از ظرفیت‌های مالی تبصره ۱۸ قانون بودجه و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی بدنبال کاهش فقر و ایجاد اشتغال مولد در استان است.

بیرانوند یادآور شد: با توجه به شعار سال و اهمیت زیادی که اشتغال برای دولت دارد، استان چهارمحال و بختیاری که از ظرفیت‌های مناسبی در زمینه‌هایی مانند کشاورزی و گردشگری برخوردار است می‌تواند درصد قابل توجهی از اعتبارات را جذب کند.

وی خاطر نشان کرد: این صندوق ،با کمیته امداد حضرت امام(ره)،سازمان بهزیستی،جهاد کشاورزی، صنایع دستی و میراث فرهنگی،اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی،اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفاهم‌نامه‌هایی برای پرداخت تسهیلات به امضا رسانده است که مبالغ تسهیلات اختصاص یافته در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۴۰ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: بخش عمده این تسهیلات در زمینه تبصره ۱۸ بودجه عمومی کشور و تعهدات دولت در حوزه اشتغال و بخش دیگر آن در زمینه توانمندسازی جوامع محلی برای توسعه زنجیره ارزش است.

بیرانوند با اشاره به اینکه بخشی از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در سال ۱۴۰۰ برای احیای واحدهای غیرفعال و نیمه‌فعال اختصاص پیدا کرد، گفت:بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در حضور معاون اول رییس جمهور با این صندوق به امضا رسید، مقرر شد این صندوق عهده‌دار احیای یک هزار واحد غیرفعال و نیمه‌فعال در کشور شود و استان چهارمحال و بختیاری سال گذشته ۱۲ طرح با ۱۶۲فرصت شغلی را با پرداخت تسهیلات سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به چرخه تولید بازگرداند.

مدیر صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال و بختیاری افزود: امسال نیز این صندوق با برنامه ریزی‌های انجام شده دست‌کم ۲۰ طرح راکد غیرفعال و نیمه‌فعال استان را به چرخه تولید باز خواهد گرداند.

بیراوند با بیان این‌که امسال، سال بسیار مهمی برای فعالیت صندوق کارآفرینی امید محسوب می شود، گفت: اعتبارات پرداخت تسهیلات صندوق در سال آینده، حدود ۱۰ برابر متوسط اعتبارات سال‌های گذشته رسیده است و چهارمحال و بختیاری به عنوان یک استان کمتربرخوردار سهم بیشتری از این تسهیلات را نسبت به سال گذشته دارد.

وی افزود: سرانه جذب تسهیلات صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری به صورت میانگین ۴.۳% تسهیلات تخصیص یافته از محل ظرفیت‌های مالی تبصره ۱۸ بودجه عمومی دولت است.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha