۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84712164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار مورد بازدید از روند آموزش حضوری مدارس چهارمحال و بختیاری انجام شد

شهرکرد -ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازگشایی مدارس و حضوری شدن کلاس‌های درس از ۱۴ فروردین‌ماه گفت: یکهزار مورد بازرسی و بازدید توسط تیم‌های ارزیاب از روند آموزش حضوری مدارس استان انجام شده است.

فخرالدین اسدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بازدید از مدارس و کلاس‌های درس توسط کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش، مرکز بهداشت و همچنین مراقبان سلامت مدارس انجام می‌شود و در صورت بروز تخلف و یا رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی، تذکرات لازم به مدیران مدارس داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مشکل در بازیدها و ارزیابی‌های انجام شده در بحث تهویه کلاس‌های درس است، گفت: با توجه به مساعد شدن هوا درب کلاس‌های درس و همچنین پنجره‌ها باز است و باید چرخش هوا و تهویه مناسبت در کلاس‌ها باشد.

اسدی به فعال کردن فن تهویه هوا در کلاس‌های درس برای تهویه مناسب هوا اشاره کرد و گفت: نصب فن تهویه هوا برای سال تحصیلی آینده در تمام کلاس‌های درس در دستور کار قرار گرفته است.

اسدی اظهار داشت: برای تهیه ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده پنج میلیارد ریال اعتبار بین مدارس در مناطق ۱۷ گانه آموزشی توزیع شده است.

وی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا داشتن بیماری زمینه‌ای توصیه کرد، که در مدارس حاضر نشوند و با تایید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از بستر شاد آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت  اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در ارزیابی‌های انجام شده هم‌اکنون بالای ۹۵ درصد دانش‌آموزان در کلاس درس حضوری شرکت دارند و غربالگری دانش‌آموزان توسط مدیران و مراقبان سلامت و مربیان بهداشت در مدارس انجام می‌شود تا در صورت مشاهده علائم بیماری در یک دانش‌آموز از حضور آنها در کلاس درس جلوگیری شود.

۶۵ فضای ورزشی جدید در مناطق آموزشی استان چهارمحال بختیاری احداث می‌شود 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از ساخت ۶۵ فضای ورزشی جدید در مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: قرارداد ساخت این فضاهای ورزشی در سطح استان منعقد شده است.

اسدی گفت:تنوع بخشی به محیط یادگیری در فرآیند تعلیم و تربیت رسمی، فضاهای آموزشی ورزشی و محیط‌های تربیتی نقش موثری در ارتقای سلامت جسمی، روحی، نشاط و سرزندگی دانش‌آموزان دارد.

به گفته وی، مهمترین ارکان اجرای مطلوب درس تربیت‌بدنی و فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه ورزشی در اختیار داشتن فضای ورزشی بهینه است که از طریق کمک برای تامین، بهسازی، بهینه سازی، تجهیز و نگهداری سالن‌های ورزشی داخل مدارس این امر میسر خواهد شد.  

وی افزود: مشارکت حداکثری سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، کمک‌های مردمی و خیران در زمینه جلب حمایت و استفاده از ظرفیت شوراهای برنامه‌ریزی و آموزش و پرورش در سطح شهرستان و مناطق برای جذب اعتبارات بیشتر را موجب ارائه خدمات گسترده‌تر در این زمینه است.

به گزاش ایرنا،  براساس رنگ‌بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های بروجن، کیار و بن در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا، شهرستان‌های اردل و فارسان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های شهرکرد، کوهرنگ، خانمیرزا و لردگان نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار گرفته است.

چهارمحال و بختیاری ۲۲۰هزار دانش‌آموز در ۱۰ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha