کارشناس هواشناسی خراسان رضوی: کیفیت هوا بهبود می یابد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز دوشنبه هوای استان به نسبت پایدار است و بر این اساس به همراه کاهش سرعت وزش باد، شاهد بهبود کیفیت هوا در بیشتر نقاط استان خواهیم بود.

مرتضی اثمری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، بیشتر نقاط استان صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود اما از روز سه شنبه تا اواخر هفته جاری، شاهد روند افزایش دما خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز گذشته شاهد وزش باد شدید همراه با کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط خراسان رضوی بودیم به گونه‌ای که شاخص کیفیت هوای شهر مشهد در شرایط ناسالم برای تمام گروه ها قرار گرفت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین سرعت وزش باد در طول این مدت از شهرستان سرخس با ۸۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اثمری با اشاره به این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای شهر مشهد بین ۱۲ و ۲۵ درجه بالای صفر در نوسان بود گفت: پیش بینی می شود دمای هوای امروز مشهد در گرمترین ساعات همچون روز گذشته ۲۵ درجه و حداقل دمای امشب به ۱۱ درجه بالای صفر برسد.

وی ادامه داد: در این مدت، قوچان با هفت درجه بالای صفر و مه ولات با ۳۳ درجه بالای صفر به ترتیب به عنوان خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان به ثبت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha