هواشناسی مازندران نسبت به احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با پیش‌بینی شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی و افزایش چند درجه‌ای دمای هوا، نسبت به احتمال بروز آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی و جنگلی این استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران در این اطلاعیه که روز دوشنبه منتشر کرد با اعلام هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را در روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام و پیش‌بینی کرد که شرایط جوی مازندران طی این مدت علاوه بر افزایش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا، با وزش باد شدید گرم بویژه در ارتفاعات همراه است که این امر علاوه بر خطر آتش سوزی در جنگل و مراتع، احتمال خسارت به خزانه برنج در صورت رعایت نکردن تهویه صحیح هوا و آسیب به سازه‌های کم مقاوم را به همراه خواهد داشت.

هواشناسی مازندران منطقه اثر این سامانه را سطح استان اعلام کرد و ضمن هشدار به فعالان بخش کشاورزی و دامداری نسبت به نصب تهویه هوا و هوادهی در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و خزانه برنج، به دستگاه های اجرایی ذیربط و خدمات رسان نیز توصیه کرد که با هدف اقدامات پیشگیرانه نسبت به مقاوم‏‌سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها اقدام کنند.

در اطلاعیه هواشناسی مازندران ضمن توصیه به مردم نسبت به پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع و یا اطمینان از خاموش شدن آن، نسبت به احتمال ریزش سنگ و سقوط بهمن در نتیجه گرمی هوا و ذوب شدن احتمالی برف هشدار داده شده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی با ورود جریانات گرم جنوبی،دمای هوا طی امروز و فردا روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت و بویژه در روز سه‌شنبه دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی به ۳۵ درجه بالای صفر می‌رسد ولی از روز چهارشنبه با ورود سامانه جدید، علاوه بر کاهش محسوس دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، شاهد وزش باد نسبتا شدید در سطح استان خواهیم بود و ازچهارشنبه شب تا جمعه بارش‌های پراکنده باران مازندران را فرا می‌گیرد.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که آمل و تنکابن با ۱۸ و آلاشت با ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته چهار درجه افزایش خواهد یافت.

جدول پیش‌بینی دریایی هواشناسی مازندران نیز وضعیت دریای خزر طی امروز و فردا را نیز با موج کوتاه، باد متوسط تا ملایم عنوان کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha