هوشمندی مردم در حادثه حرم رضوی توطئه تکفیری‌ها را خنثی کرد

مشهد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حادثه حرم رضوی با هدف انفکاک بین امت اسلامی انجام شد که مردم و روحانیت مبارز مشهد با حضور پرشور در مراسم تشییع شهدای این حادثه و حمایت از روحانیت، هدف تکفیری‌ها را خنثی کردند.

حسن موحدیان روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: هدف اسرائیل، آمریکا و تکفیری‌ها ایجاد تفرقه و شکاف میان امت اسلامی است.
وی اضافه کرد: در حادثه حرم رضوی، سه روحانی فعال در حاشیه شهر مورد حمله یک فرد تکفیری دست نشانده آمریکا قرار گرفتند و انتقام اصلی از گردانندگان این حادثه گرفته خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مردم در مواجهه با این اقدام تروریستی به وظیفه خود عمل کردند و با حضور پرشور مردم مشهد در مراسم تشییع این شهدا، توطئه دشمنان خنثی شد و امیدواریم ریشه این اقدام نیز توسط دستگاه‌های امنیتی ریشه‌یابی شود و افراد دخیل در این حادثه به سزای اعمالشان برسند.

موحدیان در خصوص اقدامات استقبال از بهار شهرداری مشهد افزود: شهرداری از دوم فروردین ماه در خصوص اسکان زائران با ابلاغ استانداری ورود کرد اما برای دوره‌های اوجگیری بعدی باید چاره اندیشی اساسی شود تا زائران با مشکلات اسکان و سایر مشکلات مرتبط در این کلانشهر مواجه نشوند.
همچنین در این نشست بیانیه شورای شهر مشهد در محکومیت حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدام وحشیانه و خارج از منطق عقل و احساس محکوم است، ایران سرزمینی است که صاحب آن حضرت مهدی (عج) است و جایی برای تفکرات انحرافی و خونریزانه در این کشور وجود ندارد.

در بخش دیگری بیان شده است: هتک حرمت به حریم رضوی بدون پاسخ نخواهد بود و راه شهدای حرم رضوی پر رهرو باقی خواهند ماند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل تعدیل نشود.

شورای شهر مشهد در این بیانیه تاکید کرد: جریان تکفیری بداند پرچم اسلام در این آب و خاک برافراشته تر خواهد شد و راه پربرکت این شهدای عزیز با صلابت ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، یک تروریست تکفیری روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم منور امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر پنجشنبه گذشته بر اثر جراحات و صدمات وارده به شهادت رسید.

آیین تشییع حجت‌الاسلام اصلانی پنجشنبه گذشته با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد و پیکر شهید دارایی نیز روز جمعه در مشهد تشییع شد که پیکر هر ۲ شهید در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شدند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha