تندباد شدید دوباره به جو آذربایجان‌غربی بر می‌گردد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش بینی هواشناسی، وزش تندبادهای لحظه‌ای با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت و گردو غبار، از فردا، سه‌شنبه پدیده غالب در این استان خواهد بود.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تندبادهای لحظه ای و خیزش گرد و غبار از روز سه شنبه تمام نقاط آذربایجان غربی را در بر می گیرد و لازم است شهروندان نکات ایمنی مربوط را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: احتمال وارد شدن آسیب به سازه های موقت، گلخانه، تابلو های تبلیغاتی و کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد و از مواردی است که لازم است شهروندان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به آنها توجه جدی داشته باشند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: لازم است تا شهروندان به ویژه افراد بیمار از قرار گرفتن در فضای باز به علت کاهش کیفیت هوا اجتناب کنند.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در این مدت، اشنویه با ۳ درجه سانتی گراد زیرصفر و پلدشت با ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین و گرم ترین شهرهای استان بودند و دمای ارومیه نیز بین پنج و ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی با آب و هوای کوهستانی، سرد در زمستان و گرم در تابستان بوده و بارش‌های رگباری بهاره همراه با تند بادتا اوایل خرداد در این منطقه تداوم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha