۱۹۶ واحد مسکونی محله قصرجدید در حاشیه قصرشیرین آماده واگذاری به مالکان است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: مراحل اداری و قانونی واگذاری ۱۹۶ واحد مسکونی در محله قصرجدید شهر قصرشیرین با کمک دستگاه های اجرایی به پایان رسیده و در مرحله واگذاری به مالکان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  «مرادعلی تاتار» روز دوشنبه در جلسه ساماندهی حاشیه نشینان محله قصرجدید شهر قصرشیرین، افزود: باتوجه به برنامه ریزی انجام شده و فازبندی شدن این واحدها و هماهنگی به عمل آمده با دستگاه های مربوطه خدمات رسان، ساکنان ۱۹۶ واحد مسکونی محله قصرجدید یا محله بلوکی های قصرجدید می توانند نسبت به تخریب اقدام کنند.

وی اظهار داشت: بعد از تخریب، مراحل واگذاری، صدور سند و صدور پروانه ساختمانی صورت می گیرد و همچنین متقاضیان جهت دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن می توانند به بنیاد مسکن مراجعه نمایند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین در ادامه گفت: در خصوص ساماندهی محله حاشیه نشین پالی آباد و انتهای امیدوار، عملیات تهیه نقشه شمیم محله ظرف یک هفته آینده شروع بکار می شود و هماهنگی کامل با دستگاه های مربوطه جهت طی مراحل واگذاری و صدور سند در جلسه امروز به عمل آمده است.

وی ادامه داد: با تهیه این طرح علاوه بر ساخت معابر و ارایه خدمات توسط ادارات خدمات رسان صاحبان این واحدها از تسهیلات ارزان قیمت چهارصد برخوردار می شوند وی می توانند نسبت به ساخت واحدها اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، ظرفیت و پتانسیل بالای شهرستان قصرشیرین و وجود مرزهای خسروی و پرویزخان با کارکرد اقتصادی بالا باعث شد که در سال‌های گذشته افرادی به این منطقه مهاجرت کرده و اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در محله‌های حاشیه قصرشیرین کردند که عموما از قشر کم درآمد هستند.

در شهرستان قصرشیرین حاشیه‌نشینی در محله بلوکی‌های قصرجدید، پالی‌آباد و محله پشت امیدوار خلاصه می‌شود و در جریان زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ واحدهای مسکونی که به شکل غیرمجاز در این محلات ساخته شده نیز همچون دیگر مناطق شهری آسیب دید اما با توجه به نداشتن اسناد مالکیت، ساکنان این واحدها نتوانستند از تسهیلات برای نوسازی  و یا مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود بهره گیرند که با پیگیری های صورت گرفته الحاق این محله‌ها و واگذاری این واحدها هم اکنون مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha