۱۲.۷ میلیارد ریال صنایع دستی استان سمنان در نوروز به فروش رفت

سمنان- ایرنا- معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نوروز امسال گردشگران بیش از ۱۲ میلیارد و ۷۳۴ میلیون از صنایع دستی استان خرید کردند.

جعفر صفاخواه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نوروز امسال ۱۱۲ غرفه در قالب ۱۷ بازارچه‌های صنایع در هشت شهرستان استان سمنان برای فروش صنایع دستی برپا شد.

وی ادامه داد: بازارچه‌های صنایع‌دستی استان سمنان از بیست و هفتم اسفند ۱۴۰۰ تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۱ برپا بود و طی این مدت ۱۱ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۶۲ نفر از غرفه‌های صنایع دستی بازدید و خرید کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بیان کرد: بیشترین فروش صنایع دستی نوروز امسال مربوط به شهرستان شاهرود به ارزش پنج میلیارد ریال بود.

صفاخواه اظهار داشت: هنرمندان شهرستان سمنان نوروز امسال موفق به فروش صنایع دستی خود به ارزش سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال شد.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی فرصتی مناسب برای عرضه کالاهای دست‌ساز و فروش و رونق اقتصادی برای فعالان و هنرمندان این عرصه است و فروش صنایع دستی استان سمنان نوروز ۱۴۰۱ از نظر هنرمندان رضایت‌بخش بود و تداوم برپایی بازارچه های صنایع دستی در دستور کار است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: تولید محصول کاربردی و باکیفیت، متناسب با نیاز روز و توجه به مؤلفه خلاقیت و نوآوری نقش مؤثری در فروش دارد و انتظار می‌رود هنرمندان با عرضه تولیدات متنوع و باکیفیت، به میزان فروش مناسب دست یابند.

در استان سمنان ۴ هزار و ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی در ۵۲ رشته فعالیت می کنند.

معرق، منبت، گره‌چینی و حجم‌های چوبی ، شبکه‌بری‌های حجیم فلزی، دست بافته‌های ابریشمین، نگارگری و تذهیب‌های زرین، گلیم، گلیچ و جاجیم، ظروف سفالی، نمد و پارچه قلمکار از جمله صنایع‌دستی استان سمنان و تبلور هنر مردم در این منطقه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha