۴.۲ هزار میلیارد ریال به نیازمندان استان سمنان در قالب رزمایش مواسات کمک شد

سمنان- ایرنا- فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: چهار هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان استان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون کمک شد.

به گزارش ایرنا، سردار حمید دامغانی روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: ارایه خدمات به نیازمندان استان سمنان پیرو طرح کمک مومنانه  در ۲۱ حوزه مختلف انجام شده است.

وی ادامه داد:  بیش از ۴۱۷ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان سمنان طی برگزاری رزمایش های مواسات از ابتدای شیوع کرونا تا کنون توزیع شد.

دامغانی تصریح کرد:  نهضت کمک مومنانه یک پشتوانه مردمی برای انقلاب اسلامی است و باعث امیدآفرینی در بین نیازمندان و مستضعفان جامعه خواهد شد.

وی یادآور شد: هشت معاونت سپاه همپوشانی لازم را در تامین و ساماندهی کمک مومنانه دارند و در کنار فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی، قرارگاه امام حسن(ع) با مسوولیت امام جمعه، با دبیری بسیج سازندگی برای استفاده از ظرفیت های بیرونی سپاه ایجاد شد.

دامغانی خاطرنشان کرد: گروه‌های بسیجی و سپاهی به صورت شبانه روزی برای خدمت به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از زمان شیوع ویروس کرونا پای کار هستند و تا ریشه‌کن شدن این ویروس خدمت‌رسانی ادامه دارد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان رزمایش مواسات و کمک مومنانه را جلوه ای از تحقق جامعه اسلامی دانست و افزود: ولایت مداری علاوه بر قلب، باید با اظهار در عمل نیز ثابت می‌شود و کمک به محرومان در دوران کرونا جلوه ای از ولایتمداری مردم است.

رزمایش همدلی و رفتار مومنانه(مواسات) در کشور به دستور رهبر معظم انقلاب از نیمه شعبان همزمان با میلاد امام زمان(عج) در سال ۱۳۹۹ کلید خورد.

به گزارش ایرنا، شناسایی نیازمندان و کمک به آنان در قالب رزمایش رفتار مومنانه از طریق  بانک اطلاعاتی با عنوان گره‌گشا انجام می‌شود به این صورت که  دستگاه‌های اجرایی حمایتی مشخصات مددجویان نیازمند خود را در این بانک اطلاعاتی ثبت می‌کنند و براساس اطلاعات ثبت شده، به خانواده‌های نیازمند کمک می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha