بیشتر از یک‌دهم دیدارهای مردمی قوه قضاییه در کرمانشاه انجام شده است

کرمانشاه- ایرنا- رییس‌کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به دیدارهای مردمی مدیران ارشد دستگاه قضایی استان با مردم، گفت: در سال گذشته حدود یک میلیون دیدار مردمی توسط مدیران قضایی کشور با مردم انجام‌ شده که بیش از یک دهم آن سهم استان کرمانشاه بوده که یک اتفاق مثبت و رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «پرویز توسلی‌زاده» روز دوشنبه در حاشیه دیدار مردمی در ساختمان دادگستری کل استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دادگستری استان در سال ۱۴۰۰ نسبت‌ به سال پیش‌ از آن یک عملکرد کم سابقه را ثبت کرد به‌ طوری‌که توانستیم در ۶ شاخص اصلی سند تحول دستگاه قضایی از رتبه ۲۱ به رتبه چهارم کشور صعود کنیم.

او با بیان این‌که ما در سال گذشته بسیار هدفمند و با برنامه‌ریزی حرکت کردیم، گفت: ارتقای قابل‌ توجه جایگاه دادگستری استان کرمانشاه در کشور مدیون تلاش و خدمت شبانه‌روزی کارکنان دستگاه قضایی استان، همکاری مردم، همراهی دستگاه‌ها و مسئولان مختلف استان، اعضای شورای تامین و امام‌جمعه کرمانشاه بوده‌ است.

بیشتر از یک‌دهم دیدارهای مردمی قوه قضاییه در کرمانشاه انجام شده است

توسلی‌زاده با اشاره به برنامه‌های دادگستری استان کرمانشاه در سال جدید هم عنوان کرد: با امید به خداوند متعال، همراهی مردم و مسئولان استان و تلاش همکاران قضایی و اداری در تلاشیم که در پایان امسال در زمینه اعتماد مردم به دستگاه قضایی، کاهش میزان پرونده‌های ورودی و رضایت مردم از دادگستری به یک رتبه مناسب و مطلوب برسیم و در این زمینه اهداف ما به‌ صورت ریز و ماهانه مشخص و تدوین شده‌اند.

رییس‌ کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه به دیدارهای مردمی مدیران ارشد دستگاه قضایی با مردم استان اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته حدود یک میلیون دیدار مردمی توسط مدیران قضایی کشور با مردم انجام‌ شده که بیش از یک دهم آن سهم استان کرمانشاه بوده است که یک اتفاق مثبت و رکورد محسوب می شود.

بیشتر از یک‌دهم دیدارهای مردمی قوه قضاییه در کرمانشاه انجام شده است

توسلی‌زاده، دیدارهای مردمی را هدفمند و با برنامه توصیف و بیان کرد: در مواردی که درخواست‌ها و دغدغه‌های مراجعه‌کنندگان راهکار قانونی دارد، آن را به نتیجه می‌رسانیم و در صورت نداشتن راه قانونی، ارباب رجوع را نسبت‌به موضوع راهنمایی و ارشاد خواهیم کرد تا در مقابل تصمیمات قضایی تمکین کنند.

او مدیریت اختلافات در استان را یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی برشمرد و گفت: هراندازه میزان اختلاف در بین مردم بیشتر باشد به همان اندازه هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی، روحی و روانی برای مردم بیشتر خواهد بود.

بنابر اعلام  دادگستری استان کرمانشاه، این نهاد قضایی در آغاز اجرای سند تحول قضایی شامل ۶ شاخص کلیدی (کاهش ورودی پرونده‌ها، کاهش موجودی پرونده‌ها، کاهش اطاله دادرسی، کاهش میزان شعب غیرمتعارف، ختم پرونده‌ها از طریق سازش و کاهش پرونده‌های معوق) در رتبه ۲۱ کشور بود اما در پایان آذرماه ۱۴۰۰ به رتبه چهارم ارتقا یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha