اجازه نمی دهیم که دلالان برای بازار تعیین تکلیف کنند

شیراز- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به افزایش و نوسان قیمت برخی کالاها و اقلام اساسی از جمله مرغ در بازار گفت: اجاره نمی دهیم که عده ای دلال برای بازار و ما تعیین تکلیف کنند.

به گزارش ایرنا، محسن ربانی زاده، روز دوشنبه در نشست خبری مدیران پاسخگو در شیراز افزود: یک بررسی انجام دادیم در خصوص قیمت مرغ و دیدیم که در استانی که نسبت به فارس هزینه تولید مرغ تفاوت چندانی ندارد قیمت مرغ پایین تر عرضه می شود و متوجه شدیم که پای دلالان در میان است.
او ادامه داد: برای مقابله با این سوء استفاده ها تصمیم گرفتیم که بازار را خودمان مدیریت کنیم و در این زمینه نیز تا حدودی موفق بودیم و این روند ادامه خواهد داشت و اجاره نمی دهیم که دلالان بازار برای ما تعیین تکلیف کنند.

راه اندازی سامانه الکترونیکی صدور مجوز سرمایه گذاری
وی، با اشاره به حمایت همه جانبه مدیریت ارشد استان از سرمایه گذاری گفت: به منظور کاهش روند اخذ استعلامات و صدور مجوزها، سامانه الکترونیکی صدور مجوز سرمایه گذاری در استان راه اندازی شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: هدف ما حمایت از سرمایه گذار و تولید کننده است اما تولید کننده‌ای که به دنبال همکاری با حاکمیت در جهت منافع مردم باشد.
ربانی زاده گفت: هر سرمایه گذار و تولید کننده ای که بخواهد خلاف این رفتار کند و هدفش از سرمایه گذاری پرکردن جیب خودش باشد و هیچ منافعی برای مردم متصور نباشد با او به گونه ای دیگر برخورد خواهد شد.
وی بیان کرد: اما سرمایه گذاری که هدفش ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری باشد را با جان و دل می پذیریم و از هر امکان، فرصت و ظرفیتی برای فراهم کردن شرایط برای سرمایه گذاری او استفاده خواهیم کرد.
او اظهار داشت: یکی از اقدامات انجام شده در همین جهت، راه اندازی سامانه الکترونیکی صدور مجوزها و دریافت استعلام های ۱۱ گانه است به نحوی که سرمایه گذار بدون مراجعه فیزیکی به هیچ مجموعه و دستگاهی از طریق این سامانه پاسخ تمام استعلام های مورد نیاز خود را دریافت خواهد کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد: تمام مراحل تقاضاهای مطرح شده از سوی سرمایه گذار در این سامانه قابل مشاهده است و چنانچه دستگاهی در ارائه پاسخ به موقع به استعلام خواسته شده کوتاهی کند برخورد خواهد شد.
ربانی زاده افزود: در شرایط فعلی کشور به مدیران جهادی، متعهد و دلسوز نیاز داریم، مدیری که معیشت و رفاه مردم برای او دغدغه باشد.

تخصیص کامل اعتبارات مصوبات عمومی سفر رئیس جمهور
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به سفر مهرماه سال گذشته رئیس جمهوری به این استان گفت: در بحث مصوبات عمومی با توجه به تاکید رئیس جمهوری، اعتبارات این بخش به طور کامل تخصیص یافت.
ربانی زاده افزود: در بحث مصوبات خصوصی از جمله کارخانه آزمایش مرودشت و کاغذ زاگرس نیز قول حمایت و تامین اعتبار داده شد.
وی افزود: کارخانه آزمایش مرودشت که زمانی تعطیل بود الان فعال است و یک خط تولید آبگرمکن در آن راه اندازی شده و متولیان کارخانه متقاضی تغییر برخی خطوط تولید و تولید کالاهای دیگر نیز هستند.

هیچ فرد و جریان در انتصاب من دخالت نداشته است
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، در انتصاب خود در این سمت هیچ فرد یا جریانی ورود نکرد و این کار فقط توسط استاندار فارس و وزارت کشور انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha