۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84713421
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح مبارزه با آفات تاغزارهای سمنان آغاز شد

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷
کد خبر: 84713421
طرح مبارزه با آفات تاغزارهای سمنان آغاز شد

سمنان- ایرنا- رئیس‌اداره‌ منابع‌ طبیعی‌ و آبخیزداری شهرستان‌ سمنان گفت: طرح مدیریت مبارزه با آفات و بیماری ها در ۳۰۰ هکتار از تاغزارهای این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معصومه منظمی روز سه شنبه به رسانه ها بیان کرد: در حال حاضر سطح تاغزارهای سمنان ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان ۶ هزار هکتار تاغزار آلوده به آفت شپشک سفید است.

وی افزود: در سال گذشته عملیات اجرایی مبارزه با آفات در سطح ۳۷۵ هکتار اجرا شد و در سالجاری نیز در سطح ۳۰۰ هکتار از عرصه های آلوده به آفت شپشک و سفیدک عملیات قطع مکانیکی و مبارزه شیمیایی در سه فاز انجام می شود.

رئیس‌ اداره‌ منابع‌ طبیعی‌ و آبخیزداری شهرستان‌ سمنان ادامه داد: در ۹۰ درصد از تاغزارهای منطقه حاجی آباد شهرستان سمنان با آلودگی به آفت شپشک و سفیدک سبب خشکیدگی بوته‌های تاغ چندین ساله  شده است.

منظمی با اشاره به این که تاغ به عنوان گونه گیاهی اصلی در عملیات بیان زدایی و احیاء مناطق بیابانی سمنان مطرح است یادآور شد: عملیات مبارزه با آفت شپشک بعد از قطع مکانیکی و هرس تاغ ها و سم پاشی در اردیبهشت ماه با سموم شیمیایی دیازینون و اتیون انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای مبارزه با آفت شپشک، درختان آلوده کف بر شده و پس از مدتی درختان دوباره جست زنی کرده و منطقه با درختان جوان و سالم تاغ احیا می شود.

رئیس‌ اداره‌ منابع‌ طبیعی‌ و آبخیزداری شهرستان‌ سمنان عنوان کرد: چوب درختان قطع شده در صنایعی مانند تهیه سرکه چوب جهت تقویت اراضی کشاورزی و باغی، تولید پودر جهت استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی و صنایع تولید آجر و سفال ساختمانی استفاده می شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha