آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شود

تهران- ایرنا- رئیس کل دادگستری استان تهران مدیران واحدهای قضایی و ستادی را مکلف کرد تا ضمن اعلام گزارش و گردش‌کار پرونده‌های قضایی مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان، آخرین وضعیت رسیدگی آنها را اعلام کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دادگستری کل استان تهران، علی القاصی مهر  از تعیین هفت گام اجرایی در قالب برنامه عملیاتی «حمایت حقوقی، قضایی و پشتیبانی از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع» در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» خبر داد.

وی حمایت قضایی از چرخه تولید را یکی از محورهای اساسی فعالیت مجموعه قضایی استان تهران در سال جاری عنوان کرد و در عین حال لزوم ایفای نقش توسط بخش‌های مختلف در دادگستری استان تهران برای تحقق شعار سال را  ضروری دانست.

رئیس کل دادگستری استان تهران یکی از راهبردهای شورای برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران را تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه دانست و در عین حال با اشاره به تعیین هفت گام اجرایی به‌منظور تحقق برنامه یادشده اظهار داشت: این برنامه متشکل از هفت گام اجرایی اعم از «ارتقای کارگروه‌های تخصصی حقوقی و قضایی ستاد»، «بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی»، «تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های له یا علیه واحدهای تولیدی»، «حل و فصل مشکلات حقوقی و قضایی شهرک‌های صنعتی»، «الزام بانک‌ها به اعمال بسته‌های حمایتی با رعایت ضوابط مربوطه»، «آسیب‌شناسی قوانین و مقررات موجود» و «شناسایی موانع تولید و صدور دستورات قضایی جهت رفع آن‌ها» است.

القاصی مهر با صدور دستوری خطاب به مدیران واحدهای قضایی و ستادی دادگستری کل استان تهران برای حمایت از چرخه تولید گفت: همه مدیران واحدهای قضایی و ستادی دادگستری کل استان تهران موظفند نسبت به اعلام آمار و اطلاعات شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در واحد قضایی مربوطه با ذکر دقیق مشخصات به حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران به مدیران واحدهای قضایی و ستادی دادگستری کل استان تهران ماموریت داد تا چنانچه در رسیدگی به پرونده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، با هر نوع مشکل، آسیب، خلاء قانونی، قضایی و اجرایی یا مقررات و فرایندهای آسیب‌زا مواجه شدند، جزئیات کامل این مشکلات و آسیب‌ها همراه با راهکارها و تدابیر، برای بررسی و حل به حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران اعلام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha