۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳
کد خبر: 84713587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان کمیته امداد هرمزگان تخصیص یافت

کیش - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: مددجویان این کمیته در سال جاری برای اجرای سیاست های اشتغال دولت سیزدهم سهم ۱۰ هزار میلیارد ریالی دارند.

جلیل تراهی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کمیته امداد امام خمینی (ره) جزیره کیش در پاسخ به ایرنا اظهار داشت: این نهاد حمایتی در سال جاری سهم ۵۰۰ هزار نفری از سیاست ایجاد اشتغال یک میلیون نفری کشور دارد و استان هرمزگان نیز از این مقدار سهم ۲۰ هزار نفری دارد.

وی افزود: برای تحقق این تعداد شغل در کشور ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شده که سهم استان هرمزگان  در این بخش ۱۰ هزار میلیارد ریال است و مقرر شده پس از تصویب نهادها و دستگاهی ذیصلاح کشور درقبال هر فرصت شغلی تسهیلات یک تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به مددجویان واجد شرایط پرداخت شود.

تراهی یادآور شد: توانمندسازی و خودکفایی مددجویان از مهمترین محورهای کاری کمیته امداد امام خمینی (ره) است و تسهیلات و سیاست های ایجاد اشتغال در این راستا صورت می گیرد و سال گذشته موفق شدیم با حمایت های مختلف ۲ هزار و ۱۰۴ نفر از افراد تحت پوشش این نهاد در استان خودکفا بشوند.

وی افزود: ارایه آموزش های فنی و حرفه ای، مشاوره های کارآفرینی و مدیریت حرفه پس از شروع بکار مددجویان و بهبود فضای کسب و کار را از برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) پس از ارایه تسهیلات در راستای خودکفایی مددجویان بوده و این فعالیت ها در تمامی نقاط استان از جمله جزیره کیش دنبال می شود.

۱۷ هزار کودک چشم انتظار کمک های خیرین

وی با اشاره به اجرای طرح اکرام و ایتام از ۱۵ تا ۲۱ ماه مبارک رمضان اظهار داشت: هم اکنون ۱۷ هزار کودک در قالب طرح های ایتام و محسنین چشم انتظار حمایت های خیران است.

وی افزود: سرانه ای تعریف شده برای هر فرزند در طرح ایتام و محسنین به صورت میانگین ماهانه هفت میلیون ریال است اما این سرانه در استان هرمزگان به تعداد بالای جمعیت تحت پوشش بسیار پایین تر از این میزان است.

هم اکنون ۲۳۱ هزار نفر در قالب ۸۸ هزار خانواده در استان هرمزگان تحت پوشش حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار داند.

تراهی گفت: حامی یابی، حمایت و کفالت از فرزندان یتیم و محسنین هرمزگان از سوی مردم و خیران در استان و دیگر استان‌های کشور از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی هرمزگان در ماه رمضان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: مردم می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ ارسال و آمادگی خود را برای شرکت در طرح اکرام ایتام اعلام کنند تا کارشناسان کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تکمیل پرونده فرزندان معنوی آنان تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha