۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84713638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

العربیه: ترکیه  به اخوان‌المسلمین آموزش‌های الکترونیکی می‌دهد

تهران – ایرنا – ترکیه علی‌رغم اینکه متعهد شده روابط خود را با اخوان المسلمین قطع کند، به اعضای این جنبش نحوه هک کردن سایت های اینترنتی را آموزش می دهد.

شبکه تلویزیونی خبری سعودی العربیه امروز سه شنبه ضمن اعلام این مطلب افزود: این در حالی است که رهبران ترکیه اخیرا طی اظهارات پی در پی خود از گشودن شدن صفحه جدید در روابط با مصر سخن به میان آورده اند و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در همین راستا تاکید کرد که کشورش به زودی اقداماتی در خصوص بهبود روابط با قاهره اتخاذ خواهد کرد، اما علیرغم همه اینها گروه اخوان المسلمین به فعالیت های مشکوک و نامعلوم خود در سرزمین ترکیه ادامه می دهد.

العربیه خاطرنشان کرد: گزارش های رسیده حکایت از آن دارد که جنبش اخوان المسلمین در حال برگزاری دوره های آموزشی برای عناصر خود در دانشسرای موسوم به " روابط بین الملل" در ترکیه است. این دوره ها زیر نظر عصام عبدالشافی یکی از رهبران اخوانی جریان دارد و در همین رابطه دانشسرای مزبور در ۲۲ ماه مارس گذشته از وزارت فرهنگ ترکیه مجوز رسمی برگزاری دوره های یاد شده را دریافت کرد.

دانشسرای مزبور موظف است به جوانان و عناصر اخوانی مسائل اطلاعاتی امنیتی و نحوه هک کردن تلفن ها و رایانه ها و اطلاعات شخصی آموزش دهد.

این در حالی است که مقامات ترکیه خواستار اعمال محدودیت فعالیت برای شبکه های ماهواره ای اخوانی ها شدند که از استانبول پخش می شوند و همچنین انتقاد این شبکه ها از مصر از سوی آنکارا ممنوع اعلام شد تا بدین ترتیب رضایت قاهره را به دست آورد و به آن نزدیک شود.

بر پایه همین گزارش ، آنکارا همچنین از جنبش اخوان المسلمین خواست تا تمامی فعالیت های امنیتی و رسانه ای خود را که به روابط ترکیه با مصر و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آسیب می رساند، پایان دهد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه همچنین چندی پیش تاکید کرد که فرصت های همکاری گسترده ای میان کشورش و مصر در شرق دریای مدیترانه و لیبی وجود دارد و تماس ها با طرف مصری ادامه دارد و در حال گسترش یافتن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha