۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84713753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش باد در مهاباد به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبر: 84713753
سرعت وزش باد در مهاباد به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سرعت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و تا بعد از ظهر فردا (چهاشنبه) ادامه دارد.

اردلان محمدپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد از بامداد امروز در این شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد که علاوه بر مهاباد دیگر مناطق جنوبی استان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: سرعت باد به نسبت شدید از فردا بعد از ظهر کاهش یافته و در این مدت ریزش گرد و غبار برای منطقه پیش بینی شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: به دلیل افزایش سرعت وزش باد امکان خسارت به سازهای کشاورزی (گلخانه) و تابلوهای تبلیغاتی و محیطی شهری وجود دارد و از شهروندان درخواست داریم مراقبت اماکن لغزنده و افتادن اشیا باشند.

محمدپور تاکید کرد: همچنین به دلیل افزایش سرعت باد و کولاک شدید، به کوهنواردان و علاقه مندان به طبیعت توصیه می شود امروز و فردا از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، وزش باد شدید در مهاباد باعث شکسته شدن شاخه های درختان و بروز برخی مشکلات برای شهروندان شده است.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی در یک منطقه سردسیر و کوهستانی و در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha