۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۵۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84714000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای عضو پارسال در خراسان شمالی به ۲۳ بیمار جان دوباره بخشید

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پارسال با اهدای عضو پنج بیمار مرگ مغزی شده استان، ۲۳ بیمار نیازمند دریافت عضو، زندگی دوباره یافتند.

دکتر محمدرضا جمعه زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اهدای عضو با توجه به شیوع کرونا و با رضایت خانواده بیماران مرگ مغزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ اهدای عضو و اقدام در راستای نجات جان بیماران عمل خداپسندانه است که باید در راستای ترویج آن گام برداریم، گفت: متقاضیان اهدای عضو می‌توانند برای ثبت اطلاعات خود به سامانه ehdacenter.ir مراجعه کنند.

جمعه زاده با اشاره به اهدای عضو ۲ بیمار مرگ مغزی در فرودین ماه سالجاری، بیان داشت: اهدا کنندگان عضو دو خانم ۵۱ ساله و ۴۴ ساله بودند که با این اقدام خداپسندانه خود نجات بخش جان هفت بیمار نیازمند اهدای عضو شدند.

وی افزود: بیمار ۵۱ ساله، بر اثر افزایش فشارخون و به دنبال آن خونریزی مغزی در بخش ویژه بیمارستان امام علی(ع) بستری شده بود که پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، اعضای ایشان به سه بیمار اهدا شد.

جمعه زاده ادامه داد: بیمار ۴۴ ساله نیز دچار بیماری ای ال اس یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بود که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان بستری شده بود که پس از رضایت خانواده وی، اعضای ایشان به چهار بیمار اهدا شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha