رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درگذشت مرحوم فیض سرابی را تسلیت گفت

قم-ایرنا- رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت الله محمد فیض سرابی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

به گزارش عصر سه شنبه مرکز خبر حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در این پیام آورده است: رحلت فقیه گرانقدر، مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد فیض سرابی نماینده مردم شریف آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری موجب تلم و تاثر گردید.

وی افزوده است: ایشان بیش از ۵۰ سال فعالیت علمی، تبلیغی، عمرانی و خیریه داشته است و همچنین در مناصب قضایی نقشی فعال و انقلابی داشت. این عالم برجسته استان آذربایجان سالها عمر شریف خود را در ترویج معارف مکتب اهل بیت(ع) صرف کرد و شاگردانی تربیت کرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اضافه کرده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم خدمتگزار و پارسا را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه،مردم شریف استان آذربایجان شرقی، فرزندان محترم و ارادتمندان و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، برای آن عالم ربانی رحمت و مغفرت و برای مصیبت دیدگان،صبر و اجر از خداوند متعال مسالت می نماید.

آیت‌الله فیض سرابی پس از طی یک دوره بیماری در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت؛ آن مرحوم در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم عضو مجلس خبرگان رهبری بود.

آیت‌الله فیض سرابی از شاگردان حضرت امام (ره) و از اساتید حوزه علمیه قم بود و ریاست شعب مختلف دیوان عالی کشور، عضویت در هیات نظارت بر اجرای فرمان امام (ره) در استان آذربایجان شرقی، عضویت در هیات نظارت بر احکام صادره دادگاه‌های انقلاب در سال ۱۳۵۹ و ریاست شعبه حل اختلاف سه نفره دیوان عالی کشور و رییس شعبه ۸ دادگاه عالی انقلاب در قم را نیز بر عهده داشت./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha