۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶
کد خبر: 84714181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«گلستان نیایش» در گلستان

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶
کد خبر: 84714181
«گلستان نیایش» در گلستان

تهران- ایرنا- مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه «گلستان نیایش» به مناسبت ماه مبارک رمضان با هدف معرفی فرهنگ غنی اسلامی در عمارت چادرخانه این مجموعه جهانی خبر داد.

به‌گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آفرین امامی گفت: در نمایشگاه گلستان نیایش برگزیده‌ای از آثار محفوظ در گنجینه کاخ گلستان با محوریت قرآن و ادعیه که جزو آثار دیده نشده است، از ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به نمایش در می‌آید.

وی افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی فرهنگ غنی اسلامی؛ منتخبی از آثار نفیس مذهبی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان که شماری از آنها تاکنون به نمایش درنیامده است را به عرصه دید علاقه مندان خواهد گذاشت. 

امامی تصریح کرد: بیش از ۴۰ اثر منتخب که شامل قرآن های نفیس طوماری قرن ۹ هجری قمری به خط زیبای غبار، نسخه های ارزشمندی به قلم  آقاجان پرتو به خط نسخ و اسدالله شیرازی به خط نستعلیق و قرآنی به قلم زر همراه با ترجمه، برخی از آثار این نمایشگاه هستند. 

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: در این نمایشگاه همچنین برگزیده ای از آثار ارزشمند محفوظ در گنجینه کاخ گلستان با محوریت ادعیه و حضرت امیر المومنین (ع) که تاکنون به صورت مجموعه در کنار هم به نمایش گذاشته نشده، برای اولین بار رونمایی می شود.

نمایشگاه گلستان نیایش از ۲۷ فروردین‌ماه تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برای بازدید روزه‌داران و علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ و هنراسلامی در مجموعه جهانی کاخ گلستان برپاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha