بازگشت ارز حاصل از فروش نفت به کشور  در شرایط بهتری قرار دارد

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: فروش نفت نسبت به سال های گذشته وضعیت مناسب تری پیدا کرده است و بازگشت ارز حاصل از فروش نفت به کشور هم در شرایط بهتری قرار دارد.

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد افزایش فروش نفت در دولت سیزدهم گفت: فروش نفت نسبت به  سال های گذشته وضعیت مناسب تری پیدا کرده است و بازگشت ارز حاصل از فروش نفت به کشور هم در شرایط بهتری قرار دارد. دولت سیزدهم  با درآمد حاصله از فروش نفت بدهی‌های دولت قبل را تسویه و کسری بودجه را پوشش می دهد.

نماینده مردم نهبندان با اشاره به کسری بودجه در دولت های مختلف اضافه کرد: در لایحه بودجه درآمد و هزینه های دولت با هم همخوانی نداشت و هزینه ها از درآمدها بیشتر بود و کسری بودجه شکل می گرفت که دولت مصصم بوده که این کسری را به نوعی جبران کند.  

نخعی اضافه کرد: دولت مکلف است اوراقی که در دولت گذشته به فروش رسیده و بدهی های که برای دولت ایجاد شده است، پرداخت کند و تامین اعتبار این بدهی ها از محل درآمدهای جدید تهیه شد و این اقدام خوبی بوده است  اما دولت باید در این زمینه قوی تر عمل کند و تاثیرات این اقدام برای مردم و اقتصاد کشور ملموس شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در مهار تورم گفت: در ماه‌های اخیر با جهش های آنچنانی قیمت کالاهای اساسی که در دو سه سال گذشته با آن مواجهه بودیم وجود ندارد اگرچه روند افزایش پلکانی در قیمت برخی کالاها  مشاهده می شود اما از سرعت آن کاسته و شتاب کم شده که لازم است دولت در این زمینه اقدامات جدی تری را انجام دهد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha