۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۰:۰۳
کد خبر: 84714450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اوکراین: مذاکره با روسیه بسیار دشوار است

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۰:۰۳
کد خبر: 84714450
اوکراین: مذاکره با روسیه بسیار دشوار است

تهران- ایرنا- "میخائیلو پودولیاک" مشاور رئیس‌جمهور اوکراین پس از آنکه روسیه کی‌یف را به تغییر خواسته‌ها و خارج کردن گفت وگوها از مسیر خود متهم کرد، مذاکرات با روسیه برای پایان دادن به درگیری‌ها را بسیار دشوار توصیف کرد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از الجزیره، پودولیاک به خبرنگاران گفت: طرف روس به تاکتیک‌های شناخته شده فشار بر روند مذاکرات از جمله از طریق انتشار بیانیه‌های عمومی خاص، ادامه می‌دهد. 

مذاکرات میان روسیه و اوکراین برای پایان دادن به جنگ که نزدیک به دو ماه از آن می‌گذرد، از اوایل جنگ ادامه داشته اما هنوز هیچ نتیجه مشخصی نداشته است.

مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که گفت وگوها بین مسکو و کی‌یف ممکن است حداقل چند هفته‌ای بطول انجامد. 

بنا بر این گزارش، وی که با تلویزیون بلومبرگ مصاحبه می‌کرد گفت که خواسته‌های اصلی اوکراین در این مذاکرات شامل آتش بس، عقب نشینی نظامیان روسی و حل و فصل سیاسی در ارتباط با مناطق مورد مناقشه است. 

این مقام دفتر ریاست جمهوری اوکراین به بلومبرگ گفت: مذاکرات به خاطر برخی موارد حقوقی که با یکدیگر ناهمخوانی دارند، ممکن است چندین هفته و شاید بیشتر بطول انجامد. 

تا کنون چهار دور مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه برگزار شده است که آخرین آن، روز ۲۴ اسفند ماه به صورت مجازی و سه دور پیشتر به صورت حضوری و در بلاروس برگزار شد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha