استاندار آذربایجان غربی: سهم شبکه ریلی استان در ترانزیت بین‌المللی قابل افزایش است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به موقعیت بین المللی این استان و قرارگرفتن در کریدورهای جاده‌ای ایران با کشورهای اروپایی، سهم شبکه ریلی استان در ترانزیت بین المللی می تواند افزایش یابد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان سه شنبه شب در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: می توان حجم بالای حمل و نقل جاده ای استان را به شبکه ریلی منتقل کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت ویژه آذربایجان غربی در همسایگی با سه کشور و وجود پنج پایانه مرزی فعال، ضروری است مسیرهای جدید راه‌آهن احداث شود تا زیرساخت‌های لازم جهت ارتقای میزان تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه فراهم باشد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: افزایش سقف اعتبار مصوب سال ۱۴۰۱ کریدور بزرگراهی غرب کشور ضروری است و امیدواریم در کنار آن، آزادراه ارومیه - تبریز و سایر محورهای اصلی و بزرگراهی در این استان تعیین تکلیف شود.

این دیدار به منظور پیگیری افزایش سهم آذربایجان‌غربی از حمل‌ونقل ریلی، رفع نواقص ایستگاه‌ها و خطوط راه‌آهن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، جذب اعتبارات لازم و نیز تسریع در عملیات احداث پروژه‌های راهسازی  برگزار شد.

سال گذشته هم با نگاه ویژه استاندار آذربایجان غربی و اهتمام وزارت راه و شهرسازی در زمینه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، ٨۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان به بهره‌برداری رسید و همچنین عملیات ساخت ٧٢ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha