بیش از ۱۳ مواد غذایی و پروتئینی غیربهداشتی در شاهین‌دژ و میاندوآب معدوم شد

مهاباد - ایرنا - تلاش شبانه روزی کارشناسان و بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان های شاهین دژ و میاندوآب منجر به کشف و معدوم سازی بیش از ۱۳ تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی و مواد خام و پروتئین دامی غیر قابل مصرف شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: هفت هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مواد خوراکی غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۸۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف، ضبط و معدوم شد.

دکتر امین قلندرزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیر مجاز در پی اجرای طرح سلامت نوروزی و تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، توسط بازرسان بهداشت محیط کشف و سپس با حضور نماینده دادستان معدوم شد.  

وی ادامه داد: این مقدار مواد غذایی به دلیل گذشتن تاریخ مصرف، تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شد که در صورت مصرف می توانست سلامت شهروندان را با خطر مواجه سازد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: در طول اجرای طرح سلامت نوروزی، ۱۰ کارشناس و بازرس بهداشت محیط در قالب پنج تیم بازرسی سیار با همکاری ادارات اصناف، صنعت و معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی و شهرداری بر پخش و توزیع انواع مواد غذایی در ساعات مختلف شبانه روز نظارت داشتند.

قلندرزاده اظهار کرد: عموم مردم باید سعی کنند مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر و فروشگاه‌های دارای محصولات با مشخصات بهداشتی کامل از قبیل پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید خریداری کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، از طریق تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد یا سامانه با شماره تماس ۰۴۴۴۶۳۳۱۳۸۱ اعلام کنند تا کارشناسان در کوتاهترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار دهند.

شاهین دژ با ۹۸ هزار نفرجمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

بیش از ۱۳ مواد غذایی و پروتئینی غیربهداشتی در شاهین‌دژ و میاندوآب معدوم شد

بیش از ۶ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب کشف شد

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت نوروزی و ماه مبارک رمضان ۶ تن و ۳۰۰ کیلوگرم مواد خام فاسد و غیرقابل مصرف دامی در این شهرستان ضبط و معدوم‌سازی شد.

مهدی فتاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با عنایت به آغاز سال جدید و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا و مصرف مواد غذایی به ویژه مواد خام دامی در این ایام، دامپزشکی با آماده‌سازی و تجهیز اکیپ‌های ثابت و سیار خود به تشدید نظارت و کنترل در واحدهای تولید، حمل، نگهداری و عرضه مواد خام دامی در سطح شهرستان کرده است.

وی با بیان اینکه این نظارت‌ها همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۲۰ عصر و حتی در روزهای تعطیل درحال انجام است، افزود: ماحصل این بازرسی‌ها از ۱۴ اسفندماه تا به امروز شامل انجام ۲۹۶ مورد بازرسی از واحدهای تحت پوشش بوده که منجر به معرفی ۱۷ واحد به مراجع قضایی و پلمب سه واحد متخلف شده است.

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب با بیان اینکه نظارت‌های دامپزشکی درقالب طرح تشدید تا پایان ماه مبارک رمضان بصورت مستمر ادامه خواهد یافت، اضافه کرد: شهروندان می توانند گزارش‌های خود در خصوص هر گونه تخلف بهداشتی را به اداره دامپزشکی با شماره تماس‌های ۴۵۲۲۸۲۶۰ و ۴۵۲۴۱۷۶۱ جهت رسیدگی منعکس دهند.

فتاحی در راستای صیانت از امنیت غذایی مردم به ویژه در حوزه گوشت قرمز با قدردانی از حمایت‌های قضایی شهرستان به ویژه دادستان و مجموعه دادگستری که دستورهای موثری در برخورد با متخلفان و افرادی که اقدام به کشتار غیرمجاز در سطح شهرستان می‌کنند، هشدار داد و افزود: شبکه دامپزشکی میاندوآب هیچگونه مسامحه با افرادی که سلامت مردم را تهدید و به خطر بیاندازند نخواهد داشت.

شبکه دامپزشکی میاندوآب‌ در چهار حوزه شامل بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، نظارت بر بهداشت عمومی، بهداشت و نظارت بر بیماری‌های طیور و آبزیان و تشخیص و درمان فعالیت می‌کند.

در این شهرستان یک واحد کشتارگاه صنعتی دام، یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور، ۲ واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور، ۲ واحد بسته‌بندی گوشت قرمز و مرغ، ۱۴ واحد جمع‌آوری شیر و بیش از هزار مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها و مرغ فروشی ها فعالیت دارد.

میاندوآب با ۲۸۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و پس از ارومیه و خوی پرجمعیت ترین شهر استان است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha