۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹
کد خبر: 84714853
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰۰ تن خرما امسال از ۲۵۰ هکتار نخلستان در فسا برداشت می شود

شیراز-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: نخلستان‌ها ۲۵۰  هکتار از باغ های شهرستان فسا را به  خود  اختصاص داده اند و پیش بینی می شود و پیش بینی می شود امسال ۸۰۰ تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شود.

مهندس ناصر انصاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اینک بیش از ۲۵۰ هکتار از باغات  شهرستان فسا زیر کشت درخت نخل قرار دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است و پیش بینی می شود ۸۰۰ تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شود.

وی بیان کرد: گرده‌ افشانی از مهم‌ترین و حساس‌ترین عملیات زراعی در نخلستان هاست از این رو رعایت اصول و دقت در انجام این کار ضروری است زیرا این امر نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد.

انصاری ادامه داد:  گرده افشانی  در نخلستانهای فسا از اواسط فروردین ماه آغاز شده  و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، گرده افشانی نخیلات به صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر انجام میشود، هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد .

مدیر جهاد کشاورزی فسا گفت: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به عنوان یکی از کشت های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم قصب، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha