۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84714933
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزارت خارجه روسیه: اوکراین مزدوران خارجی را برای جنگ استخدام می‌کند

تهران – ایرنا – «اولگ سیرومولوتف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد نمایندگی های دیپلماتیک اوکراین در در خارج از این کشور مشغول استخدام مزدوران برای مبارزه با نیروهای روسیه هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، وی که روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران سخن می گفت، یادآور شد که اوضاع با هجوم مزدوران خارجی از کشورهای اروپا و خاورمیانه به اوکراین رو به وخامت گذاشته است.

به گفته وی، برخلاف قوانین بین الملل، علاوه بر موارد دیگر مزدوران از سوی نمایندگی های دیپلماتیک اوکراین به خدمت گرفته می شوند.

مسکو بارها از کشورهای دیگر خواسته است شهروندان خود را از سفر به اوکراین برای پیوستن به عملیات جنگی در این کشور بازدارند.

کرملین تاکید کرده است هر کس به نیروهای روسی حمله کند، یک هدف قانونی در نظر گرفته می شود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرده است.  

وی بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  
همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha