۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 84714990
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ارزیابی وزارت دفاع انگلیس از انتصاب فرمانده جدید روسیه در جنگ اوکراین

لندن – ایرنا – وزارت دفاع انگلیس ادعا کرد که اقدام روسیه برای انتصاب فرمانده جدید در جنگ اوکراین نشانگر برنامه‌ریزی ناکارآمد مسکو در عملیات نظامی در اوکراین است.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع انگلیس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در توئیتر منتشر شد عنوان کرد که انتصاب ژنرال «الکساندر دورنیکوف» نشان دهنده تلاش برای متمرکز کردن فرماندهی روسیه است که به دلیل ناتوانی در انسجام و هماهنگی فعالیت های نظامی، تهاجم به اوکراین را تا به امروز با مشکل مواجه کرده است.

در این بیانیه آمده است: دورنیکوف مانند بسیاری از ژنرال های ارشد روسی، تجربه فرماندهی قبلی در سوریه را دارد. علاوه بر این، او از سال ۲۰۱۶ فرماندهی منطقه نظامی جنوبی روسیه در مرز منطقه دونباس اوکراین را بر عهده داشت.

طبق ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، پیام‌های روسیه اخیراً بر پیشرفت حملات در دونباس تأکید دارد، زیرا نیروهای روسیه دوباره به سمت شرق متمرکز شده‌اند.

در این بیانیه ادعا شده است: انتخاب دوورنیکوف بیشتر نشان می‌دهد که مقاومت مصمم اوکراین و برنامه‌ریزی ناکارآمد پیش از جنگ، روسیه را مجبور کرده است تا عملیات خود را مجدداً ارزیابی کند.

منابع خبری دیروز اعلام کردند ژنرال «الکساندر دورنیکوف» فرمانده منطقه نظامی جنوبی روسیه رهبری حمله روسیه به اوکراین را عهده‌دار شده زیرا مسکو تا نهم می "یک پیروزی قابل اعلام در شرق اوکراین می‌خواهد". نهم می روزی است که روسیه به عنوان "روز پیروزی" جشن می‌گیرد؛ روزی تعطیل‌ به یاد پیروزی اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی بر آلمان نازی در "جنگ کبیر میهنی".

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha