۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84714999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش باد در سقز به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبر: 84714999
سرعت وزش باد در سقز به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته سرعت وزش باد در استان قابل ملاحظه بود و ایستگاه حاجی ممدان سقز با وزش باد ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت (۳۰ متر بر ثانیه) بیشترین سرعت وزش باد را در کردستان به نام خود ثبت کرد.

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در سایر نقاط استان شامل شهرهای هزارکانیان و دیواندره ۲۶ متر بر ثانیه، قروه ۲۵، سروآباد و بانه ۲۴، سقز، زرینه، یاسوکند، دهگلان و بابارشانی ۲۳، مریوان ۱۸، بیجار ۱۶ و سنندج ۱۳ متر بر ثانیه گزارش شد.

وی افزود: امروز هم سرعت وزش باد در استان قابل ملاحظه است اما از فردا از شدت آن کاسته می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده موج بارشی ضعیفی از منطقه غرب کشور عبور می‌کند که بارش‌های آن قابل توجه نیست.

وی اضافه کرد: طی چهار روز آینده دمای هوای استان تغییرات محسوسی ندارد، اما دمای شبانه در مقایسه با امروز سه تا چهار درجه کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی بیجار با دمای منفی یک درجه سردترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین ۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha