۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۴۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84715005
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کاروانسرای فرسفج در صدر بازدید گردشگران نوروزی شهرستان تویسرکان قرار دارد

همدان-ایرنا- مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان با اشاره به حضور بیش از ۳۱ هزار گردشگر نوروزی در این شهرستان، گفت: کاروانسرای شاه عباسی «فرسفج» بیشترین میزان بازدیدکننده در ایام نوروز ۱۴۰۱ این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان «اسحاق ترکاشوند» روز چهارشنبه اظهار داشت: همزمان با تعطیلات نوروز، ۲ هزار مسافر در اماکن اقامتی رسمی این شهرستان شامل هتل ها، اقامتگاه های بوم‌گردی، خانه معلم و مدارس اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه در نوروز ۱۴۰۱ سه راهنمای گردشگری در کاروانسرای عباسی فرسفج، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی شهرستان تویسرکان حضور داشتند، افزود: برنامه‌های متعدد و متنوعی در ایام نوروز در سطح این شهرستان اجرا شد که می‌توان به ۲ نوروزگاه در سرکان و فرسفج، جشنواره غذا و صنایع دستی در روستای سیدشهاب، اجرای برنامه شادپیمایی در روزهای پایانی سال گذشته، برنامه تحویل سال در جوار شهدای گمنام، نمایشگاه صنایع دستی در خانه اقتداری و نمایشگاه خوشنویسی در خانه مسعودی اشاره کرد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰۰ مجوز در رشته‌های مختلف صنایع دستی در این شهرستان صادر و بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت نیز به فعالان حوزه صنایع دستی پرداخت شد.

ترکاشوند از صدور ۶ موافقت اصولی، یک مجوز ایحاد و یک پروانه بهره برداری جدید در حوره گردشگری خبر داد و افزود: ۶ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت روستایی به فعالان این حوزه پرداخت شد و پرداخت چهار میلیارد تومان دیگر نیز پیش بینی شده است.

کاروانسرای فرسفج در صدر بازدید گردشگران نوروزی شهرستان تویسرکان قرار دارد

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴۶ شغل در حوزه‌های سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان ایجاد شد، گفت: یک پروانه فعالیت سازمان مردم نهاد نیز در حوزه صنایع دستی صادر شده است.

کاروانسرای شاه‌عباسی فرسفج یکی از بناهای ارزشمند تاریخی شهرستان تویسرکان و متعلق به دوران صفویه است، این بنا از گزینه‌های موردنظر در پرونده ثبت زنجیره‌ای کاروانسراهای تاریخی ایران است که سال گذشته مورد بازدید ارزیابان یونسکو قرار گرفت.

شهرستان تویسرکان از توابع استان همدان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha