۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 1238
کد خبر: 84715126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ دستگاه کمباین گندم مزارع خرمشهر را برداشت می‌کنند

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبر: 84715126
۶۰ دستگاه کمباین گندم مزارع خرمشهر را برداشت می‌کنند

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: ۶۰ دستگاه کمباین برای برداشت گندم روستاهای غرب کارون، حفارشرقی و شلمچه خرمشهر تدارک و پیش‌بینی شده است.

ناجی شهیب‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۹ هزار تن گندم از سطح ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.
وی عمده ارقام محصول کشت شده گندم را چمران ۲ و مهرگان بیان کرد و گفت: در سال زارعی گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از سطح ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، حفارشرقی و شلمچه برداشت و به ۲ مرکز خرید کفیشه و کارخانه آرد خرمشهر تحویل داده شد.
وی از آماده شدن ۲ مرکز خرید با نرخ تضمینی از کشاورزان خبر داد و افزود: پنج گروه بازرسی در قالب ۱۵ نفر از کارشناسان در زمان برداشت بر عملیات نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به برداشت کلزا در زمین‌های کشاورزی خرمشهر بیان کرد: برداشت دانه روغنی کلزا خرمشهر نیز با هشت کمباین در چند روز آینده آغاز و  پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۳۳ تن دانه روغنی کلزا از سطح ۴۴۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به مدت ۱۰ روز برداشت شود.

شهیب زاده گفت: یک مرکز خرید در سطح شهرستان خرمشهر محصول کلزا را از کشاورزان با قیمت تضمینی خریداری می‌کنند.
وی قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا  را ۱۵۰ هزار ریال بیان کرد و ادامه داد: سال زراعی گذشته ۷۶۶ تن محصول کلزا از سطح ۷۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر برداشت شد.

خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha