عکاسان مازندران برای ساری۲۰۲۲ نمایشگاه عکس برگزار می‌کنند

ساری – ایرنا – عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان خانه هنرمندان ساری گفت که عکاسان مازندران برای رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ نمایشگاه عکس برپا می‌کنند.

احسان فضلی اصانلو چهارشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود که فراخوان جمع آوری عکس از جاذبه‌های مختلف فرهنگی، طبیعی، معماری و گردشگری شهرستان ساری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران منتشر شده است و تمامی عکاسان می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این نمایشگاه ارسال کنند.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را ثبت و گردآوری مجموعه‌ای با کیفیت از عکس‌های شهرستان ساری اعلامکرد تا خروجی آن در روزهای برپایی رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ برای عموم مردم و مهمانان این رویداد بین‌المللی به نمایش در آید.

عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان خانه هنرمندان ساری خاطرنشان کرد: در بخش طبیعت و منظره عکس‌هایی از پوشش گیاهی، گونه‌های ارزشمند گیاهی، حیات وحش و مناظر طبیعی مد نظر قرار دارد. در بخش مردم‌نگاری نیز جاذبه‌ها و اجزای فرهنگ بومی مردم منطقه اعم از زندگی بومی، آیین‌های محلی، مراسم مذهبی و حتی مشاغل بومی مورد توجه است.

فضلی اصانلو گفت: یکی از بخش‌های اولویت‌دار برای دریافت آثار این نمایشگاه نیز بخش عکس‌های معماری و شهرسازی از مناطق شهری و روستایی شهرستان است. متأسفانه طی سال‌های اخیر بخش زیادی از بافت معماری بومی روستاهای مازندران از جمله در شهرستان ساری از بین رفت. تلاش بر این است که با تمرکز عکاسان بر این بخش، آثار جذاب و فاخری از معماری بومی شهرستان ساری ثبت و گردآوری شود.

این مدرس عکاسی در باره مقررات نمایشگاه خاطرنشان کرد: از نظر منطقه‌ای، شغلی، محل سکونت و سنی محدودیتی برای دریافت آثار از عکاسان وجود ندارد و تمام عکاسان حرفه‌ای، هنرجویان عکاسی و علاقه‌مندان به عکاسی می‌توانند برای شرکت در این نمایشگاه به دبیرخانه عکس بفرستند ، اما عکس‌ها باید معیارهای حرفه‌ای و استانداردهای عکاسی را داشته باشند.

عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان خانه هنرمندان ساری با اعلام این که تمامی آثار باید در موقعیت جغرافیایی شهرستان ساری ثبت شده باشند ، گفت که  ارسال آثار به صورت تک عکس باید انجام شود و  هر عکاس می‌تواند، حداکثر هفت اثر به صورت رنگی یا سیاه و سفید به دبیرخانه بفرستد.

فضلی اصانلو افزود : علاقه‌مندان به شرکت در این نمایشگاه می‌توانند تا ۳۱ فروردین آثار خود را با فرمت آی پی یی جی jpeg و ابعاد ۱۵۰۰ پیکسل در ضلع بزرگ و حداکثر ظرفیت ۲ مگابایت از طریق پیام‌رسان واتساپ WhatsApp به شماره ۰۹۳۶۹۷۴۴۵۵۵ بفرستند.

وی گفت که تا سوم اردیبهشت گزینش آثار انجام می‌شود و چهارم اردیبهشت آثار برگزیده برای شرکت در نمایشگاه معرفی خواهند شد.

فضلی اصانلو زمان برپایی نمایشگاه را پاییز امسال در روزهای برپایی رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ اعلام کرد و افزود که به صاحبان آثار راه‌یافته به نمایشگاه مبلغ پنج میلیون ریال به عنوان حق‌التالیف پرداخت می‌شود.

طبق فراخوان منتشر شده، همراه با هر اثر باید عنوان عکس، مکان و تاریخ ثبت عکس ذکر شود. ویرایش عکس‌ها نیز فقط در حد اصلاح رنگ، نور، وضوح و کادربندی توسط نرم‌افزار و یا امکانات موجود دوربین عکاسی مجاز است. در صورتی که ویرایش غیرمعمول و بیشتر از این موارد مشاهده شود عکس حذف خواهد شد.

در صورت راهیابی اثر به نمایشگاه باید سایز اصلی عکس ارسال شود. عکس‌های ارسالی باید فاقد هرگونه علامت و نشانه اعم از آرم و نام صاحب عکس باشند و شرکت‌کننده باید فایل عکس‌های ارسالی را به نام و نام خانوادگی خود نام‌گذاری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha