۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۳۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84715659
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیشترین تاثیر هجوم دشمنان در بخش فرهنگی است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: نظام جمهوری اسلامی در چند دهه اخیر در بخش‌های مختلف مورد هجوم دشمنان قرار گرفته، اما بیشترین تاثیر و هدفگذاری در بخش فرهنگی بوده است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسیل شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در رشت اظهار داشت: گرچه در چند دهه اخیر در بخش اقتصاد و معیشت و فرهنگ دشمنان تلاش کردند لطمات زیادی را به جامعه ما وارد کردند اما بخش فرهنگی ما دچار لطمات بیشتری شده و باید برای مبارزه قاطع با آن گام‌های اساسی و محکمی برداشت.

وی ادامه داد: باید اعتماد به نفس در نزد نوجوانان و جوانان ما افزایش یابد و از سوی دیگر نیز امید به آینده نیز در نزد جوانان ما افزایش یابد که در این راستا ما مسئولان باید اقدامات اساسی را انجام دهیم و اعتماد عمومی که در دهه گذشته دچار آسیب شده را دوباره با عمل خود این اعتماد عمومی را در جامعه رونق دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: با توجه به این امر، همه ما باید نقش آفرینی کنیم تا اعتمادسازی مناسبی در جامعه ایجاد شود و از سوی دیگر همه ما مسئولیم که مسایل فرهنگی را با جدیت دنبال و پیگیری کنیم و متولیان فرهنگی نیز باید سنگرهای فرهنگی را به خوبی حفظ کنند.

استاندار گیلان اضافه کرد: ما مدیون و مرهون خون شهدا و بزرگان این کشور هستیم و باید در خصوص مسایل جامعه احساس مسئولیت کنیم و در کنار هم باشیم تا قدرت و اقتدار ما بیشتر شود و در عمل نیز، تئوری های خود را حفظ و اجرایی کنیم.

عباسی به تاثیرگذاری فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: هم اینک فضای مجازی در جوامع بسیار مهم و تاثیرگزار است و با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، آموزش‌های ما نیز توسط فضای مجازی انجام شد و دشمنان نیز سعی دارند تا در این فضا بنیان خانواده را مورد حمله قرار دهند.

وی بیان کرد: برای مقابله با این هجوم دشمنان در فضای مجازی و امپراطوری رسانه ای، باید با قدرت در این بخش ورود کنیم و در هر فرصتی نیز که به دست می آوریم باید دستاوردهای انقلاب را بازگو کنیم و روحیه امید را در جامعه بیشتر کنیم.

استاندار گیلان اظهار کرد: با این وجود باید رصدخانه فرهنگی را که قرار است امسال در تالار مرکزی رشت راه اندازی شود را جدی بگیریم و از سوی دیگر کسانی که تریبون در اختیارشان قرار می گیرد باید در بخش فرهنگی تاثیرگزار باشند و بتوانند نوجوانان وجوانان و همچنین مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان به کنگره میرزاکوچک نیز اشاره کرد و گفت: ما هنوز میرزاکوچک را به خوبی به جامعه شناسایی نکردیم و باید دستاوردهای این روحانی شهید و قهرمان را برای نسل جدید بازگو کنیم چون اگر میراکوچک با یکی از دشمنان ما به توافق می‌رسید، اینگونه مظلومانه به شهادت نمی رسید اما وی در مقابل دشمنان ایستاد و باید این افتخارات و قهرمانی‌ها را به نسل نوجوان و جوان بازگو کنیم.

وی بیان کرد: همچنین فیلم میرزاکوچک نیاز به اصلاحاتی دارد تا ضعف‌های آن برطرف شود که در این راستا ما آمادگی همه گونه همکاری را داریم و در بحث شورای فرهنگ عمومی نیز پای کار هستیم تا با وحدت و هماهنگی بیشتر در بخش فرهنگی گام برداریم.

مهمترین اولویتهای شورای عالی فرهنگی اجرایی شود

همچنین آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: در چند سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور اهمیت چندانی را به مسئله فرهنگی نمی داد اما هم اینک امیدواریم که این امر با قدرت بیشتری در سال جدید پیگیری شود.

امام جمعه رشت افزود: اولویت‌های فرهنگی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره شده که خوب و مناسب است اما باید اولویت بندی شود و مهمترین بخش های آن اجرایی شود که بخش عفاف و حجاب یکی از مهمترین اولویت‌های این شورا محسوب می شود.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: باید در بخش فرهنگی با قدرت بیشتری ورود کرده و با تعالیم دینی، مسیر درست را به نوجوانان و جوانان ما نشان دهیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: امروزه گرچه از وضعیت موجود در بخش های مختلف همچون حجاب، عفاف ، اختلاس و سایر ناهنجاری های موجود در جامعه گله‌مندیم و شکایت می کنیم اما این نشان از تصویر سیاه و غلطی از کشور نیست چون ما موفقیت‌های چشمگیری نیز داشتیم و این ناهنجاری ها مربوط به کل جامعه نمی شود و برای اینکه این مورد را به حداقل کاهش دهیم، نباید به وضعیت موجود قانع باشیم و برای بهتر شدن جامعه، گام های موثرتری را برداریم.

امام جمعه رشت به برپایی کنگره جهانی میرزاکوچک نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ما باید کمک کردن به هم را جزو شعار خود قرار دهیم و کنگره میرزا کوچک را در حد نام آن بزرگوار برگزار کنیم و تالار مرکز رشت نیز، مکان مناسبی برای برگزاری این کنگره بزرگ است و من هم به عنوان عضو کوچک در این کنگره در کنار سایر مسئولان گیلان هستم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به شورای عالی فرهنگ عمومی نیز اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه دولت پای کار است و بابد در شورای عالی فرهنگ عمومی کار فرهنگی انجام داد و در این راستا و برای موفقیت بیشتر، باید مردم را وارد صحنه کنیم.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر لزوم حفظ حجاب در اماکن عمومی، سازمان ها و نهادها از جمله بانک‌ها افزود: همچنین برای مبارزه با بدحجابی باید راههای عملیاتی کردن قانون عفاف و حجاب اسلامی در سازمانها، نهادها و تشکل ها رعایت و انجام شود.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی گبلان ، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، اسدالله عباسی استاندار این استان ، محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان و سایر مسئولان استان گیلان حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha