۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۲۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84715731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکایی ها نسبت به کشورهای توسعه یافته امید به زندگی کمتری دارند

تهران-ایرنا- نتایج یک تحقیق میدانی در اکثر کشورهای جهان نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته نرخ امید به زندگی پائین‌تری دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، نتایج یک مطالعه میدانی در سطح جهان نشان می‌دهد مردم آمریکا از نظر امید به زندگی در مقایسه با ۲۱ کشور توسعه یافته در سطح پائینی قرار دارند. مطالعات نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ بیشترین موج افسردگی و نا امیدی در میان جمعیت آمریکا وجود داشته است.

طبق این مطالعات، آمریکایی‌ها در مقایسه با کشورهای دانمارک، آلمان، فرانسه، کانادا و کره جنوبی نسبت بسیار پایین‌تری از امید به زندگی را داشتند که البته شیوع ویروس کرونا نیز در این مسئله بی‌تاثیر نبوده است.

گفته می‌شود در دوره شیوع ویروس کرونا هیچ کشوری به اندازه ایالات متحده چنین کاهش در نرخ امید به زندگی را تجربه نکرده است.

مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا یکی از بالاترین نرخ‌ها در جهان بوده و در سال ۲۰۲۰ طبق آمارهای دولت این کشور بعد از بیماری‌های قلبی و سرطان سومین عامل مرگ و میر در سال ۲۰۲۰ بود.

محققان می‌گویند آمریکا در ابتدای شیوع ویروس کرونا در رعایت نکات بهداشتی و مدیریت نحوه برخورد با ویروس بسیار ضعیف عمل کرد و افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس، نرخ امید به زندگی را در این کشور بیش از پیش کاهش داد.

استیون اچ. وولف، استاد دانشگاه ویرجینیا و یکی از محققان و عوامل اصلی این مطالعه گفت: این واقعیت که ایالات متحده جان‌های بسیار بیشتری را نسبت به سایر کشورهای پردرآمد از دست داد، نه تنها به نحوه مدیریت این همه‌گیری، بلکه به مشکلات ریشه‌دارتری که پیش از همه‌گیری وجود داشت، اشاره دارد.

وی گفت: امید به زندگی در ایالات متحده از دهه ۱۹۸۰ از سایر کشورها عقب‌تر بوده است و این شکاف در طول زمان، به ویژه در دهه گذشته، عمیق‌تر شده است.

وولف گفت آمریکایی‌ها به دلیل بیماری قلبی، دیابت و ده ها بیماری دیگر با نرخ های بالاتری جان خود را از دست می‌دهند. فقدان مراقبت‌های بهداشتی همگانی، درآمد و نابرابری آموزشی، و محیط های فیزیکی و اجتماعی کمتر سالم نیز در این امر موثر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha