اوکراین ادعا کرد:  یک رزمناو نیروی دریایی روسیه را هدف قرار داده است

تهران – ایرنا - یک مقام رسمی اوکراین خبر داد که ارتش این کشور یک رزمناو نیروی دریایی روسیه را با دو موشک مورد اصابت قرار داده است که باعث "خسارت شدید" به این کشتی جنگی شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، ماکسیم مارچنکو، رئیس اداره نظامی منطقه ای اودسا در تلگرام نوشت: یک افتخار بزرگ برای اوکراین! مسکوا، سرگروه ناوگان دریای سیاه روسیه با دو موشک ضد کشتی نپتون مورد اصابت قرار گرفته است. او همچنین ادعا کرد که حدود ۵۱۰ خدمه در این رزمناو حضور داشتند.

بنا به ادعای مقامات نظامی اوکراین، این موشک‌ها آسیب بسیار جدی به کشتی جنگی روسی وارد کردند.

طبق خبر آناتولی، ارتش روسیه هنوز این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است..

بر اساس برآوردهای سازمان ملل، از زمان آغاز جنگ روسیه با همسایه خود در ۵ اسفند، حداقل ۱۹۳۲ غیرنظامی در اوکراین کشته و ۲۵۸۹ نفر مجروح شده اند که بیم آن می رود که رقم واقعی بسیار بیشتر باشد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت که بیش از ۴.۶ میلیون اوکراینی به کشورهای دیگر گریخته اند و بیش از ۷ میلیون نفر دیگر در داخل کشور آواره شده اند ...

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha