۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84715877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی در شیروان ۸.۵ درصد کاهش یافت

۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۲۲
کد خبر: 84715877
بارندگی در شیروان ۸.۵ درصد کاهش یافت

بجنورد-ایرنا- رییس اداره هواشناسی شیروان گفت: میزان بارندگی این شهرستان سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن، ۸.۵ درصد کاهش داشته است که این وضعیت در کاهش منابع آبی تاثیرگذار بوده است.

رسول رهنما روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۰ تا ۲۹ اسفندماه، ۲۰۲.۵ میلی متر بارندگی در شیروان ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، ۲۲۱.۳ میلی متر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مقایسه با دوره آماری بلندمدت که ۲۱۶.۳ میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده، ۶.۴ درصد کاهش بارندگی داشته ایم.

رهنما با اشاره به خشکسالی های چندین ساله این شهرستان اضافه کرد: ۸۲.۸ درصد گستره این شهرستان خراسان شمالی را خشکسالی فرا گرفته است که بخش کشاورزی را به شدت تهدید می‌کند و تاثیر چندانی بر افزایش منابع آب نداشته است.

مدیر امور منابع آب شیروان نیز گفت: ۷۹ درصد حجم مخزن سد بارزو این شهرستان به عنوان دومین سد بزرگ خراسان شمالی هم اکنون خالی است که این وضعیت نگران کننده است.

اسحاق خسروپناه اظهار داشت: اینک میزان حجم آب این سد ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب است که فقط ۶ میلیون مترمکعب قابل استفاده است و مابقی رسوب و آب پایدار سد است.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده و حتی در مناطق مختلف به ویژه تعدادی از روستاها مردم برای تامین آب شرب با مشکل مواجه شده اند.

این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha