۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84716070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پارسال ۲۵ هزار تماس با صدای مشاور بهزیستی چهارمحال و بختیاری برقرار شد

شهرکرد - ایرنا- معاون پیشگیری سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته بیش از ۲۵ هزار تماس موفق با صدای مشاور بهزیستی استان با شماره ۱۴۸۰ برقرار شد.

مهشید سلیمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر مشاوره‌های ارائه شده از سوی مشاوران در این خط ، در خصوص مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، مسایل تربیتی و تحصیلی، بحث درمان اعتیاد، مشاجرات خانوادگی و مباحث بین زوجین و مشاوره مربوط به ازدواج و طلاق و موضوعات بین فردی بود.

به گفته وی، خط ۱۴۸۰ و یا صدای مشاور بهزیستی در راستای  مشاوره سریع، در دسترس و آسان در هر نقطه از استان در حوزه‌های مختلف فردی، خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشاوره پیش از ازدواج و اشتغال، اعتیاد به جامعه خدمات ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ارائه مشاوره از طریق این خط به صورت رایگان و و از ساعت هشت تا ۲۴ است، گفت: افراد بدون مراجعه حضوری مشاوره دریافت می‌کنند و پس از ارزیابی‌های اولیه در صورت لزوم افراد برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مشاوره زیرپوشش بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.

سلیمانی افزود: هم اکنون ۲۰ مشاوره در این سامانه آماده ارائه مشاوره و راهنمایی مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه رده سنی بین ۲۵ تا ۳۵ بیشترین و بالاترین آمار تماس را با صدای مشاور استان داشتند، افزود: این مرکز مشاوره تنها مرکز مشاوره غیرحضوری فعال دراستان است.

سلیمانی به افزایش ۱۰ درصدی تماس‌های مربوط به مشاجرات خانوادگی در ایام شیوع کرونا در استان با صدای مشاوره اشاره کرد و اظهار داشت: در۲ سال گذشته مباحث کودک نوجوان، مشاجرات بین فردی و زوجین و مشاوره درباره اعتیاد بالاترین تماس را داشتند.

به گزارش ایرنا، در استان ۱۴ مرکز مشاوره تخصصی، ۳۵ مرکز مشاوره عمومی و ۱۵ مرکز مشاوره سلامت روان محلی، فعال است که مشاوره تخصصی در زمینه ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، اختلالات جنسی، تحصیلی و تربیتی و در مراکز مشاوره عمومی سلامت روان محلی نیز مسائل روانشناسی و شناختی ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha